مشهد / غذاهای شهر مشهد / طرز تهیه شیشلیک شاندیز

طرز تهیه شیشلیک شاندیز

طرز تهیه شیشلیک شاندیز مشهد

امروز برای شما در سایت یک مشهد، آموزش طرز تهیه و پخت یک غذای کبابی مشهدی رو قرار داده ایم. شیشلیک شاندیز یکی از انواع کباب های خوشمزه و لذیذ می باشد که طرفداران بسیاری دارد و مخصوص شاندیز مشهد است.

مواد لازم جهت تهیه شیشلیک :

گوشت دنده گوساله یا گوسفند: یک کیلوگرم

ماست: یک لیوان

زعفران دم شده: دو قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی: ده عدد

آبلیمو: سه قاشق غذاخوری

روغن: ده قاشق غذاخوری

فلفل: به میزان لازم


آموزش آماده کردن شیشلیک شاندیز مشهد :

برای تهیه شیشلیک باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند استفاده کنید، نکته مهم برای کباب خوب انتخاب گوشتی است که تازه و ترد باشد؛ بهتر است گوشت را با آب پیاز و مقداری فلفل مخلوط کنید و ۲۴ ساعت پیش از آماده کردن کباب بگذارید بماند تا گوشت نرم شود.

گوشت را به اندازه های یکسان ببرید، داخل کاسه ای پیاز رنده شده، ماست، زعفران دم شده، آبلیمو روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید سپس گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند.

عکس شیشلیک شاندیز مشهد

پس از استراحت، گوشت ها را به سیخ بکشید و بین هر دو قطعه یک تکه کوچک دنبه قرار دهید. موقع کباب کردن بهتر است از ذغال استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی میتوانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط شیشلیک ها را اماده کنید.

شیشلیک ها را پس از اماده شدن با برنج زعفرانی، کره، گوجه کبابی، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمائید همچنین بهترین و سالم ترین نوشیدنی برای این کباب دوغ میباشد.

شیشلیک شاندیز مشهد


نکات مهم پخت و آماده کردن شیشلیک شاندیز :

انواع کباب باید در حین پختن زیاد خشک نشود، اگر فرصت کافی برای اماده سازی کباب ها ندارید میتوانید بجای ۲۴ ساعت مدت ۱ ساعت درون ظرفی که مقداری کیوی له شده ریخته اید قرار دهید (کیوی به دلیل اسیدی که دارد گوشت را نرم میکند). البته دقت کنید که گوشت زیاد نماند چون گوشت له میشود و بافت خود را از دست خواهد داد و همچنین باعث فساد سریع گوشت می شود.

مواد لازم تهیه شیشلیک شاندیز مشهد

کباب شیشلیک شاندیز مشهد


آموزش درست کردن شله مشهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.