مشهد / شماره تلفن لوله بازکنی در مشهد / نکات مهم در مورد لوله بازکنی

نکات مهم در مورد لوله بازکنی

شرکت های لوله بازکنی در مشهد,تشخیص ترکیدگی و لوله بازکنی در مشهد

حتما شما هم برای تان پیش آمده است که لوله های منزل تان بنا به هر علت دچار گرفتگی شده باشند و مجبور شده باشید از دستگاه لوله بازکنی و یا از مایعات لوله بازکنی استفاده کرده باشید. ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در مورد این مشکل جزییاتی را منتشر کرده ایم.


دستگاه لوله بازکنی چیست و چگونه کار می‌کند؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لوله فاضلاب ساختمانتان دچار گرفتگی شده باشد و مجبور باشید گرفتگی آن را رفع کنید. اما چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را رفع می‌کنید؟ با چه ابزاری می‌خواهید لوله فاضلاب را رفع گرفتگی کنید؟ برای این کار می‌توان از مایع لوله بازکنی، اسید لوله بازکنی، پودر لوله بازکنی، فنر لوله بازکنی، لوله بازکن خانگی، لوله بازکن شیمیایی، لوله بازکن اسیدی و دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد.

هر یک از این مواد برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب کاربرد دارند اما اگر گرفتگی شدید باشد این مواد کارساز نخواهند بود. مواد و اسیدهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی‌های ضعیف مناسب است. گرفتگی‌هایی که علت آنها مواد زائد، مواد خوراکی، مو، چربی و آشغال باشد. اما اگر علت گرفتگی خاک یا رسوبات فاضلاب باشد که با گذشت زمان بسیار سخت شده‌اند دیگر با این اسیدها نمی‌توان اقدام به رفع گرفتگی لوله کرد. در این حالت باید از لوله بازکن‌های سخت استفاده کرد. لوله بازکن سخت یعنی ابزارهای لوله بازکنی که گرفتگی‌های سخت لوله فاضلاب را باز می‌کنند.


دستگاه لوله بازکنی

قبل از آنکه دستگاه لوله بازکنی ساخته شود شرکتهای لوله بازکنی و دیگر افراد برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از فنر لوله بازکنی به همراه دریل استفاده می‌کردند. یعنی فنر لوله بازکنی را به سر دریل بسته و اقدام به باز کردن گرفتگی لوله می‌نمودند. مشکل این کار در این بود که سرعت دریل زیاد بود و فنر نیز حفاظی نداشت. با حرکت سریع دریل فنر به سرعت دوران می‌کرد و به اطراف برخود می‌کرد. اما با ساخت دستگاه لوله بازکنی این مشکل حل شد. دستگاه لوله بازکنی به راحتی و بدون خطر گرفتگی لوله فاضلاب را باز می‌کند.


شرکت های لوله بازکنی در مشهد,تشخیص ترکیدگی و لوله بازکنی در مشهد

فواید دستگاه لوله بازکنی

دستگاه لوله بازکنی ابزاری مناسب برای باز کردن گرفتگی‌های سخت لوله فاضلاب است. دستگاه لوله بازکنی با ساختان مناسب خود کار لوله بازکنی را بسیار آسان کرده است. دستگاه لوله بازکنی به صورت کلی از موتور و فنر تشکیل شده است. موتور نیروی محرکه لوله بازکنی را تامین می‌کند و فنر نیروی بازکننده لوله بازکنی را بر گرفتگی‌ها وارد می‌کند. علت استفاده از فنر در دستگاه لوله بازکنی، انعتاف‌پذیر بودن آن است. دستگاه لوله بازکنی فواید بسیاری دارد که برخی از آنها به عبارت زیر است


لوله بازکنی در مشهد

کوچک و قابل حمل
استفاده از برق شهری
باز کننده گرفتگی‌های سخت
سرفنرهای مختلف
فنر بلند برای لوله‌های طولانی
محفظه جمع‌کننده فنر
سرعت عمل در باز کردن گرفتگی
مناسب برای شرکتهای لوله بازکنی


روش کار دستگاه لوله بازکنی

برای شروع لوله بازکنی با دستگاه لوله بازکنی ابتدا باید دستگاه لوله بازکنی را به برق متصل کرد. سپس سرفنر مورد نظر را به سر فنر دستگاه لوله بازکنی وصل می‌کنیم و بعد فنر دستگاه لوله بازکنی را به آرامی از محفظه مخصوص فنر که روی دستگاه لوله بازکنی قرار گرفته است خارج کرده و وارد لوله فاضلابی که دچار گرفتگی شده است می‌کنیم. آنقدر فنر دستگاه لوله بازکنی را داخل لوله فاضلاب وارد می‌کنیم که سر فنر دستگاه لوله بازکنی به محل گرفتگی لوله فاضلاب برسد. سپس کلید «روشن» دستگاه لوله بازکنی را فشار می‌دهید تا موتور دستگاه لوله بازکنی شروع به حرکت کند. حالا فنر دستگاه لوله بازکنی گرفتگی‌های درون لوله را باز می‌کند.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با دقت و آرامش فنر دستگاه لوله بازکنی را به داخل لوله فاضلاب فشار دهید. علت این کار این است که فنر بیشتر وارد لوله فاضلاب شود و تمام گرفتگی آن را از بین ببرد. همچنین می‌توان از کلید چپ‌گرد و راست‌گرد جهت تاثیر بیشتر دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد. بعد از باز شدن لوله توسط دستگاه لوله بازکنی باید فنر دستگاه را از داخل لوله خارج کرد و در محل مخصوص روی دستگاه لوله بازکنی جمع کرد. پس خارج شدن فنر از لوله فاضلاب باید مقداری آب داخل لوله ریخته شود تا مواد زائد داخل لوله به داخل چاه هدایت شوند و دوباره باعث ایجاد گرفتگی نشوند.


چند نکته در مورد گرفتگی لوله و لوله بازکنی

زمانی که ظرفشویی میگیرد ساده ترین راه چیست؟

ساده ترین راهکار بازکردن شتر گلو یا همان سیفون زیر سینک ظرفشویی می باشد و برای رفع گرفتگی چاهک کف آشپزخانه استفاده از لوله بازکنی خانگی است.
هنگام استفاده از محلول های لوله بازکنی چه نکاتی قابل توجه است؟

محلول مایع را داخل مجرای فاضلاب ریخته و بر اساس دستور العمل پس از گذشت مدت زمانی که روی بطری درج شده است آب را باز کنید . باید توجه داشت باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله های فلزی یا حتی لوله های پلاستیکی و سبب پوسیدگی می شود.


مزیت استفاده از دستگاه تراکم هوا چیست؟

دستگاه تراکم هوا با قدرت و فشار امکان تنظیم آن ، به راحتی انواع گرفتگی های لوله های فاضلاب و توات فرنگی برطرف می نماید . البته باید توجه داشت برای رفع گرفتگی ناشی سنگ و خاک بهتر است از فنر لوله بازکنی استفاده کنیم.


چطور متوجه نشتی لوله های خانه شویم؟

ابتدا اطمینان حاصل پیدا کنید که تمامی شیرهای آب منزل چه داخلی و خارجی بسته هستند. قابل ذکر است این آزمایش را باید زمانی انجام داد که ماشین های ظرفشویی و لباسشویی در حال استفاده نیستند.

دومین مرحله این است که رقم کنتور آب را ثبت کرده و پانزده دقیقه منتظر بمانید. در این زمان نباید کسی از آب استفاده کند.

در مرحله سوم دوباره عدد کنتور قرائت شده را ثبت کنید . اگر در زمان آزمایش عدد کنتور مصرف آب را نشان دهد ،ممکن است نشتی در کار باشد. البته این آزمایش فقط نشتی های بزرگ را نشان می دهد و با این آزمایش شما نمی توانید نشت های کوچک درون خانه را تشخیص دهید.


شماره تلفن لوله بازکنی در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.