ساده ترین برنامه برای نظافت منزل

نظافت منزل در شهر مشهد , شماره شرکت های خدماتی در مشهد

یکی از مهمترین کارهایی که بیشتر خانم ها درگیر آن هستند، نظافت منزل است. ما در این مقاله از ۱ مشهد برای شما در مورد نظافت سریع منزل مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.


راهی سریع برای نظافت منزل

سال ها پیش, در اتاق هتلی بودم که خانم پیشخدمتی آمد و محلول شوینده ای را روی تمام سطوح اسپری کرد و رفت, متوجه شدم روشی که تا به حال برای نظافت منزل داشتم کاملاً اشتباه بوده. همان طور که داشتم به این می اندیشیدم که حتماً او اینجا را فراموش کرده، او بازگشت و با یک دستمال نازک و خشک در کمتر از دو دقیقه همه جا را دستمال کشید و برق انداخت. صراحتاً تا به حال هرگز چنین شوینده ای ندیده بودم که بتواند به راحتی همه کارها را انجام دهد. بنابراین از او درمورد پاک کننده ای که استفاده کرده بود سؤال کردم.

پاک کننده های حرفه ای رموز فوق العاده ای برای انجام کارها دارند. ما برای آگاهی خود سه جنبه مثبت این شوینده ها جویا شده ایم.

 


تغییر استراتژی

بزرگترین اشتباهی که همه به آن مرتکب می شوند، نظافت اتاق به اتاق است که به آن «نظافت ناحیه ای» می گویند. این روش روند بسیار کندی دارد! لیسا رومیرو، صاحب شرکت تنها دوستدار پاکیزگی نوین در فورت کالینز کلورادو، می گوید: «شما هم می توانید در عرض چهار ساعت فقط آشپزخانه را تمیز کنید و هم می توانید کل خانه را در این چهار ساعت تمیز کنید. بیشتر افراد همه تمرکز خود را فقط روی یک مکان می گذارند، مثلاً همه انرژی خود را برای تمیز کردن پیشخوان ها می گذارند و اصلاً وقتی برای تمیز کردن اجاق گاز نمی ماند چه برسد به یک اتاق دیگر. در واقعیت نظافت را باید درحالی انجام دهید که تمامی وسایل را از جای خود برداشته و تمیز کنید و سپس آنها را در جای خود قرار دهید. این روش کارها را سریع و مؤثر می کند.» بیشتر جنبه های مثبت این کار به خاطر «عمل نظافت» است. ابتدا یک کار مانند گردگیری کل خانه را به پایان برسانید و بعد کار بعدی را آغاز کنید. رونالد پین، صاحب شرکت سرویس های نظافتی آر-زد-جی در پلانوی تگزاس، می گوید: «با این شیوه کمی بیشتر راه می روید که ورزش خوبی برای شما می باشد. من متوجه شده ام که این روش بسیار سریعتر است زیرا شما را بیشتر به تحرک وامی دارد.»

ما به شما پیشنهاد می کنیم که این هفت مرحله را دنبال کنید زیرا اگر تازه کار هم باشید، می توانید تمام خانه خود را در ظرف چهار ساعت برق بیندازید و وقتی کمی حرفه ای شدید شاید دیگر دو ساعت و نیم هم برای این کارها کافی باشد.

نظافت منزل در شهر مشهد,شماره شرکت های خدماتی در مشهد

نقطه شروع: حمام و سرویس های بهداشتی

رومیرو می گوید: «من همیشه کارم را از این مکان شروع می کنم چون آنجا محل خوبی برای قرار دادن ملزومات کار است.»


نقشه حمله: از بالا به پایین، از چپ به راست

برای شروع هر کاری، ابتدا از بالاترین نقطه اتاق شروع کنید یعنی مثلاً برای گردگیری از قفسه های بالایی شروع کنید و در اتاق از سمت چپ به راست نظافت را انجام دهید. با این روش هیچ کاری از قلم نمی افتد و شما گرد و غبار را از قفسه های بالایی که تمیز کردید به پایین منتقل خواهید کرد.


شماره تلفن نظافت منزل در مشهد

مرحله اول: گردگیری

گردگیری هر اتاق، شامل روی همه وسایل و مبلمان، قسمت زیرین قفسه ها، دستگیره ها، همینطور قاب های عکس، صفحه تلویزیون و مجسمه ها و وسایل تزیینی می باشد. رومیرو در این مورد می گوید: «وقتی گردگیری با دستمال خشک امکانپذیر باشد، بهتر است با این روش نظافت کنیم. چون خیس کردن برخی وسایل کار را مشکل می کند. برای تمیز کردن اثر انگشت، از یک دستمال میکروفایبر مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید. نکته: به قسمت های بالایی توجه کنید. رومیرو می گوید: «کسی به گردو خاکی که روی قسمت بالایی اثاثیه نشسته است، توجه نمی کند. دقیقاً آنجا جایی است که بیشترین گروغبار جمع می شود و از آنجا روی زمین منتقل می شود.»


مرحله دوم: اثاثیه پارچه ای

روتختی ها را برادرید و ملحفه های تمیز بکشید. بالش ها و رویه اثاثیه و مبلمان را مرتب کنید. با لوله جاروبرقی سطوح مبلمان را جارو بکشید.


مرحله سوم: آینه ها و شیشه ها

تمامی آینه ها و شیشه های منزل را دستمال بکشید. نکته: از یک دستمال نمدار و یک دستمال خشک میکروفایبری استفاده کنید تا جای دستمال و لکه باقی نماند.


مرحله چهارم: نظافت سطوح

همه سطوح و پیشخوان ها و میزهای خانه را دستمال کشیده و در صورت نیاز آنها را ضدعفونی کنید. نکته: مطمئن شوید که همه جاهایی که با دست و انگشتان تماس دارند مانند دستگیره درب ها، کلیدهای برق، کنترل لوازم صوتی تصویری و تلفن را تمیز کرده اید. پین می گوید: «این مکان ها جاهایی هستند که بیشتر اوقات فراموش می شوند درصورتی که منبع میکروب ها هستند.»


مرحله پنجم: آشپزخانه و حمام و سرویس های بهداشتی

برروی وان حمام، سینک دستشوئی و توالت شوینده مناسب را اسپری کنید و چند دقیقه بعد برگردید و آن را تمیز کنید. سپس به آشپزخانه بروید و درون مایکرویو، کابینت ها و درب وسایل آشپزخانه را با دستمالی مناسب خوب تمیز کنید.


مرحله ششم: تی کشیدن

کف حمام، آشپزخانه و دیگر قسمت های کف که نیاز به تی کشیدن دارند را تی بکشید یا با دستمال تمیز کنید. نکته: رومرو در این باره می گوید: «من همیشه کف حمام و دستشویی را با یک دستمال میکروفایبری و پاک کننده با دست دستمال می کشم تا مطمئن شوم همه گوشه و کنارها، حتی پشت توالت های فرنگی تمیز و صد درصد ضدعفونی شده اند.»


مرحله هفتم: جارو کشیدن

رومیرو بیان کرد: «من جارو کردن از دم اتاق خواب ها به قسمت بیرونی، پله ها از بالا به پایین شروع می کنم و بعد بیرون خانه را تمیز می کنم.» نکته: لازم نیست برای جارو کشیدن خودتان را اذیت کنید و سانت به سانت را با دقت جارو کنید.


مراحل مرتب کردن خانه

یک هدف کلی برای خود تعیین کنید

هدف مهم است زیرا به ما کمک می‌کند در ذهنمان نسبت به چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم یک ذهنیت داشته باشیم. هدف شما از مرتب سازی شخصی است اما می‌تواند مثلاً پیدا کردن راحت‌تر وسایل و یا زیباتر دیده شدن فضا باشد.


ابزار کار را آماده کنید

وسایل لازم شما برای مرتب کردن اتاق ساده است. شما نیاز به چهار کارتن دارید. گروه‌بندی این کارتن‌ها باید چهار دسته‌ی زیر باشد:

دورریختنی
فروش. بخشیدن به کسی
نگهداری
جمع کردن


یک اتاق را انتخاب کنید

حالا وقت آن رسیده که اتاقی را برای مرتب کردن انتخاب کنید. شما خودتان را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسید. اگر انگیزه و انرژی زیادی دارید بزرگترین اتاق را برای شروع انتخاب کنید. شاید مجبور شوید مرتب کردن آن را به چند بخش کوچکتر تقسیم کنید. کار خود را به چندین پروژه‌ی کوچکتر تقسیم کرده و سعی کنید چند مورد از آن ها را امروز تمام کنید.


برنامه‌ی زمانی قرار دهید

یافتن زمان کار سختی است. همه‌ی ما مشغله‌ی زیادی داریم. زمانی که می‌خواهید زمانی برای مرتب کردن اتاق خود بگذارید باید برنامه‌ی خود را برداشته و زمانی را برای کارتان در نظر بگیرید. مثلاً داشتن بچه‌ی کوچک باعث می‌شود زمان مرتب کردن خانه را وقتی بگذارید که او خوابیده است. و یا بین کارهای خود ۱۵ دقیقه روزانه وقت آزاد پیدا کنید تا به این کار اختصاص دهید.


اتاق را مرتب کنید

مرتب کردن یعنی قرار دادن وسایل در چهار جعبه‌ای که آماده کرده بودید. “دورریختنی ها” گروهی از وسایل هستند که دیگر موردنیاز شما نمی‌باشند. “فروشی/اهدایی” وسایلی‌اند که ارزش نگهداری دارند اما نه در خانه‌ی شما. این‌ها شامل وسایلی هستند که می‌خواهید به دیگران اهدا کنید. گروه سوم “نگهداری” است. این گروه به وسایلی اختصاص دارد که گاه ممکن است مورد استفاده‌ی شما قرار گیرد. آخرین گروه وسایلی است که در خانه‌ی شما جای خاصی دارند و اغلب مورد استفاده‌اند.


وسایل مانده را مرتب کنید

وسایلی که در جعبه‌ها ریخته‌اید باید قبل از آنکه نظرتان تغییر کند مرتب شوند. تصمیم اول شما اغلب بهترین تصمیم است. زباله‌ها را برداشته و بیرون بگذارید. وسایلی که می‌خواهید به دیگران بدهید را به دست آن‌ها رسانده یا در جای مناسبی قرار دهید. وسایلی که می‌خواهید جمع کنید را جعبه کرده و کنار بگذارید. وسایل دکوری و آن‌هایی که می‌خواهید در دسترس داشته باشید را در جای خود قرار دهید. پس از مرتب شدن اتاق کمی نشسته و از دیدن اتاقی که مرتب کرده‌اید لذت ببرید


موفقیت خود را ببینید

پس از مرتب شدن اتاق از آن عکس بگیرید. می‌توانید آن را برای دوستان خود بفرستید. کمی نشسته و از دیدن اتاقی که مرتب کرده‌اید لذت ببرید.


دوباره شروع کنید

پس از دیدن موفقیت خود انرژی گرفته‌اید. حالا وقت آن رسیده که به اتاق بعدی بروید. از مهارت‌هایی که در زمان مرتب کردن اتاق قبل یاد گرفته‌اید استفاده کنید. همان مراحل بالا را دنبال کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که به هدف خود رسیده و خانه‌ی شما کاملاً مرتب‌شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.