مشهد / وکیل در مشهد / راهنمای جستجوی وکیل خوب

راهنمای جستجوی وکیل خوب

بهترین وکیل در مشهد , بهترین وکلای مشهد

یکی از ضروریات زندگی کنونی، استفاده از وکیل برای انجام کارهای حقوقی است. در واقع گرفتن وکیل برای پیشبرد کارهای حقوقی لازم است و بدون وکلای حقوقی یقینا مشکلات زیادی به وجود می آید. ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در مورد انتخاب وکیل مناسب برای شما بیشتر صحبت کرده ایم.


جستجوی وکیل و راهنمای انتخاب آن

جستجوی وکیل خوب امری است که هر کدام از ما در طول زندگی ممکن است به نحوی به سراغش برویم. در واقع هرکدام از ما در طول زندگی ممکن است که به دلیل مشکلات حقوقی که برایمان پیش می آید نیازمند مشورت با یک وکیل دادگستری و به تبع آن جستجوی وکیل خوب باشیم. این مشکل می‌تواند پاس نشدن یک چک، مشکلات خانوادگی یا تنظیم قرارداد خرید یک خانه باشد. همچنین همانطور که همیشه گفته شده است پیشگیری بهتر از درمان است. اگر ما بیاموزیم که قبل از انجام هر معامله و عقدی با یک وکیل دادگستری مشورت کنیم، قطعا هم کمتر با مشکلات حقوقی مواجه خواهیم شد و هم در مواجهه با آن ها سریعتر و بهتر به نتیجه خواهیم رسید. پیش گرفتن رویه مشاوره با یک وکیل قبل از ایجاد مشکل در هزینه‌ها و زمان ما نیز به شدت صرفه جویی خواهد کرد. برای اطلاع شما باید عنوان کنیم که غالب پرونده‌هایی که به دادگستری ارجاع می‌شود تا زمان به نتیجه رسیدن حداقل یک سال زمان می‌برد.
در بسیاری از کشورهای دنیا فرهنگ مشاوره با وکیل به عنوان یک اصل اجتماعی بین افراد پذیرفته شده است. خیلی از افراد پیش از اتخاذ تصمیمات گوناگون با وکیل خود به مشورت می‌پردازند حتی اگر این مشاوره از جنس مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی آنلاین باشد. در نتیجه بسیاری از مشکلات حقوقی پیش نخواهد آمد. حتی بسیاری از خانواده‌ها در این جوامع دارای وکیل خانوادگی خود هستند که همانند یک امین و مشاور همواره در کنار اعضای خانواده است.
با توجه به موارد پیش گفته و همچنین با عنایت به اهمیت موضوعاتی که در دادگستری مطرح می‌شود و غالبا به جان، مال یا آبروی اشخاص مرتبط است جستجوی وکیل یکی از موضوعات مهم هر شهروند است. به طور سنتی جستجوی وکیل از طریق نزدیکان و آشنایان صورت می‌گرفت به این معنا که با پرسش از افراد از آن‌ها می‌خواهیم که به ما وکیلی معرفی کنند. گرچه این روش مزایای اندکی دارد ولی معایب آن آشکار است. اولا جستجوی وکیل توسط افراد عادی گاهی اوقات به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. چرا که در شهر ما یا در نزدیکی محل سکونت یا محل کار ما حضور ندارند. ثانیا پرسش از افراد غیر آشنا با حقوق نمی‌تواند کمک شایانی به ما کند. همانطور که هر پزشک یک تخصص خاص دارد و غالبا افراد عادی نمی‌توانند در مورد آن تخصص اظهارنظر کنند، درباره وکیل هم همین خصوصیات حاکم است. علاوه بر آن شخصی که شما با او مشورت می‌کنید نهایتا با یک یا دو وکیل معاشرت و مشورت نموده است و بسیاری از وکلا را نمی‌شناسد و طبیعتا نمی‌تواند شما را در یک مقایسه خوب کمک نماید.


اما مهم‌ترین معیار برای انتخاب وکیل خوب وجود اعتماد است. در انتخاب یک وکیل احساس مسئولیت فرد امری اساسی خواهد بود چراکه رابطه وکیل و موکل مبتنی بر اعتماد طرفین است. وکیل از راه‌های قانونی و پیچ‌وخم‌هایی‌ که در قوانین می‌شناسد، می‌تواند موکل را فریب دهد یا کار او را به تعویق بیندازد؛ بنابراین باید وکیلی را انتخاب کرد که اخلاق‌مدار باشد. برای شناخت بهتر از وکیل مناسب می‌توان از مشورت یا مشاوره با چند وکیل و مقایسه راهنمایی‌های آنان استفاده کرد؛ در این صورت می‌توانیم وکیلی را که آگاهی بیشتر و تجربه بیشتری در پرونده‌های درست و موفق داشته را انتخاب کنیم. همچنین نکته مهم دیگری که لازم است بدانیم این است که تجربه و آگاهی در امر وکالت به هیچ عنوان به سن و سال بر نمی‌گردد و چه بسا ممکن است وکلای جوانی در این حرفه فعالیت کنند که آگاهی آنها از برخی وکلای باسابقه بسیار بیشتر باشد. البته بدیهی است که لازم است وکیل در حوزه مرتبط با دعوایی که در دادگاه دارید،‌ مهارت کافی هم داشته باشد.

نحوه انتخاب وکیل خوب


جستجوی وکیل از طریق اینترنت

راه حل بهتر که امروزه در تمام موارد گسترش پیدا کرده است موضوع جستجوی وکیل به شکل اینترنتی است. جستجوی وکیل از طریق اینترنت می‌تواند ما را در مقایسه بین وکلای مختلف و تخصص آن‌ها کمک کند. سایت‌های مختلفی به امر جستجوی وکیل می‌پردازند. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین وکیل، یافتن چندین وکیل و داشتن صحبت مختصر با هر کدام از آنان است. در نتیجه می‌توانید متوجه شوید که کدام وکیل توانایی بهتری برای کمک کردن به شما دارد. وکلای ثبت شده در سایت آی خدمت آمادگی ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین به شما مخاطبان را دارند و در صورت تمایل شما، امکان مراجعه حضوری به دفتر کار این عزیزان نیز فراهم است. برای درخواست وکیل و یا مشاوره حقوقی می‌توانید فرم درخواست وکیل را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های ما تماس بگیرید.


وکیل در مشهد

تعریف وکالت :

وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. وکالت در لغت به معنای واگذار کردن یا تفویض کردن می‌باشد. وکالت در اصطلاح حقوقی: عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو :

وکلای پایه ۲ فقط حق شرکت در محاکم کیفری که به جرم‌های تعزیری مستوجب حبس کمتراز ۱۰ سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامینی منتج می‌شود را دارند و در محاکم حقوقی نیز چنانچه بازخواسته کمتر از ۵۰۰میلیون ریال باشد و یا خواسته غیر مالی مگر در دعاوی مربوط به اختلافات در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب باشد، می‌توانند از حقوق موکل خود دفاع کنند اما وکیل پایه یک دادگستری حق شرکت در تمامی محاکم اعم از حقوقی و کیفری و.. را دارند. وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌کنند و می‌توانند ذیر نظر وکیل سپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.


تعهد وکیل :

هرگاه از تقصیر وكیل خساراتی به موكل متوجه شود كه وكیل مسبب آن باشد ، مسئول خواهد بود ، وكیل می بایست در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موكل را مراعات نموده و از اختیارات داده شده تجاوز نكند ، آنچه را به جای موكل خود دریافت می كند به او رد كند ، در صورتیكه برای انجام امری دو یا چند وكیل معین شده باشد هیچ نمی تواند بدون دیگری و یا دیگران در امری دخالت نماید و اگر وكیل وكالت در توكیل نداشته باشد نمی تواند انجام امری را به دیگری واگذار كند.


انواع وکالت :

وکالت به ۲ دسته تقسیم می‌شود: مطلق و مقید.

۱- منظور از وکالت مطلق این است که شخصی را برای تمامی امور وکیل کنند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود، مثل فروش یا خرید یا پرداخت هزینه خانواده. بنابراین، در این قسم اعمال، وکیل نیاز به اجازه موکل ندارد.

۲- وکالت مقید نیز به این معنی است که مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید فقط در همان مورد معین، عمل کند، مثل خرید خانه یا فروش ماشین.


شماره وکیل در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.