مشهد / تعمیر کولر گازی در مشهد / مقایسه کولر گازی با کولر آبی

مقایسه کولر گازی با کولر آبی

تعمیرات کولر گازی در مشهد , خرید کولر گازی

یکی از وسایل کاربردی در فصل تابستان، کولر است و همانطور که شما هم می دانید انواع کولر وجود دارد که یکی از این انواع مختلف، کولر گازی است و ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در مورد انتخاب کولر گازی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.


در مورد کولر گازی و مخترع آن چه می دانید؟

کولری است که با تبدیل گاز به مایع و سپس مایع به گاز تولید سرما می‌کند (گرما را می‌گیرد). کولر گازی را ویلیس کریر در سال ۱۹۰۲ میلادی اختراع کرد.


انواع کولرهای گازی

تهویه مطبوع شاخه‌ای از تأسیسات در مهندسی مکانیک می‌باشد که با توجه به عملکرد و کاربری سیستم‌های مختلف در این زمینه، دارای تنوع بالایی می‌باشد که کولر گازی یکی از این سیستم‌ ها می‌باشد و امروزه دارای طرفداران زیادی می‌باشد


تعمیر کولرگازی در مشهد

کولرهای گازی معمولاً در چند مدل ساخته می‌شوند:

کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای
کولرهای دو تکه (اسپلیت)
کولرهای پرتابل (قابل حمل)
کولرهای ایستاده
کولرهای سقفی یا کاستی
کولرهای داکتی یا کانالی
کولرهای چند شعبه یا مولتی

کولر گازی در مشهد,خرید کولر گازی


مقایسه با کولر آبی

تفاوت کولرهای آبی و گازی در چیست؟ کولرهای آبی با تبخیر رطوبت و تبدیل گرمای محسوس محیط به گرمای نهان، دمای محیط را کاهش می‌دهند ولی اساس کار کولر گازی به این صورت است که، وجود مبرد با دمای پایین در لوله‌های اواپراتور (یونیت داخلی) و مکش هوای گرم محیط بوسیله فن و گذر این هوا از بین لوله‌های اواپراتور سبب سرمایش هوای محیط می‌شود و گرمای دفع شدهٔ محیط توسط مبرد جذب شده و این گرما طی سیکلی از کندانسور به محیط خارج دفع می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌ها گفته شده متأسفانه در اکثر شهرهای کشور ما در ۱۰ الی ۲۰ سال آینده دچار بحران شدید کم‌آبی خواهند شد. مسلماً این بحران یکی از سخت‌ترین دوران‌های زندگی در این کشور را رقم خواهد زد زیرا نه تنها هزینه تصفیه و انتقال آب بسیار زیاد است، بلکه مناطق مرکزی ایران از هر طرف با منابع آب فاصله زیادی دارند. هر کولر آبی بسته به ظرفیت آن به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۵ لیتر آب در ساعت مصرف می‌کند (یعنی در شبانه‌روز مقداری تقریباً معادل ۷۰۰ لیتر). به بیانی ساده، واحدی مسکونی با مساحت ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر با کولر ۷۰۰۰ CFM تقریباً ۸۰۰ لیتر آب را در طی شبانه‌روز تبخیر می‌کند. به همین علت است که کولرهای گازی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است. زیرا : به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد و در واقع تهویه مطبوع را حاصل می‌کند، زیرا هم رطوبت، هم دما را کاهش می‌دهد و هم با داشتن فیلتر ذرات معلق در هوا را با فیلتر خود از هوای اتاق جدا می‌کند.
برخلاف کولرهای آبی، رطوبت را افزایش نمی‌دهد. یعنی تهویه مطبوع را حاصل نمی‌کند. کولر گازی از این جهت برای محیط‌های شرجی بسیار مناسب است.
مصرف انرژی کولر گازی بیشتر از کولر آبی است.


کولر گازی در واقع یک موتور گرمایی هست که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال می‌دهد؛ ولی کولر ابی یا کولر تبخیری گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیر می‌شود در کابین کولر انتقال می‌دهد.
در محیطی که کولر گازی نصب می‌شود مکان باید ایزوله باشد با محیط بیرون؛ ولی در کولر ابی محیط ایزوله معنا ندارد چون کولر ابی باید در محیط بیرون نصب باشد.
چرخه انتقال گرما در برخی کولرهای گازی می‌تواند معکوس شود و از آن می‌توان بعنوان بخاری نیز استفاده کرد؛ ولی در کولر ابی این امکان وجود ندارد.


برآورد ظرفیت مناسب

لازم است در موقع خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم. در جدول زیر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده، درج شده است.

ظرفیت BTU/hمساحت (مترمربع)
۹۰۰۰۳۷-۳۲
۱۰۰۰۰۴۱-۳۷
۱۲۰۰۰۵۰-۴۱
۱۴۰۰۰۶۴-۵۰
۱۸۰۰۰۹۱-۶۴
۲۴۰۰۰۱۱۷-۹۱

شماره تعمیرکار کولر گازی در مشهد

تعمیر آبگرمکن در مشهد

تعمیر لباسشویی در مشهد

تعمیر یخچال در مشهد

تعمیر تلویزیون در مشهد

تعمیر پکیج در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.