مشهد / شماره تلفن لوله بازکنی در مشهد / آموزش لوله بازکنی به روش خانگی

آموزش لوله بازکنی به روش خانگی

خدمات لوله بازکنی , علت گرفتگی لوله های منزل

یکی از مشکلاتی که حتما شما هم با آن مواجه بوده اید، گرفتگی لوله ها است که روشهای مختلفی برای باز کردن آنها وجود دارد، از جمله روشهای شیمیایی و روشهای غیر شیمیایی. ما در این مقاله از یک مشهد برای شما در این مورد مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.


رفع گرفتگی لوله ها بدون استفاده از مواد شیمیایی لوله بازکن

ما در اکثر اوقات برای انجام این کار (باز کردن گرفتگی لوله) فوراً به سراغ مواد خطرناک می‌رویم، بدون اینکه حتی به راه‌های سالم تر و طبیعی تری برای باز کردن لوله‌ها (لوله بازکن طبیعی) توجه کنیم. بسیاری از افراد هستند که تنها از این روش برای باز کردن گرفتگی لوله‌ها و لوله بازکنی استفاده می‌کنند و مجبور نیستند از محصولات خطرناک و شیمیایی لوله بازکنی استفاده کنند، برای اینکه این روش تقریبا هر بار خوب عمل می‌کند. در اینجا روش انجام کار به صورت زیر ارائه شده است:

وسایل مورد نیاز برای ساخت لوله بازکن خانگی

یک جعبه جوش‌ شیرین
مقداری سرکه
یک دستمال به اندازه کافی بزرگ
یک کتری پر از آب جوش

این‌ها همه ی چیزهایی است که برای انجام لوله بازکنی و ساخت لوله بازکن فوری در منزل به آن نیاز دارید. به شما گفته بودیم که این یک روش ساده برای باز کردن گرفتگی لوله‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی و مضر لوله بازکنی است. و حالا به بخش سرگرم ‌کننده ساخت «محلول لوله بازکنی فوری» می‌رسیم.

شروع لوله بازکنی خانگی

مرحله ۱ :

نصف محتوی بسته جوش‌ شیرین را در سینک خالی کنید. برای انجام این کار از جوش‌ شیرین به صورت خشک استفاده کنید و آن را با هیچ‌ چیز مخلوط نکرده و یا خیس نکنید. فقط آن را مستقیم در لوله مسدود شده خالی کنید تا مرحله اول عمل لوله بازکنی به درستی انجام شود.

مرحله ۲ :

دستمال یا پارچه را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را کنار دستتان آماده قرار دهید

مرحله ۳ :

بعد از ریختن جوش‌شیرین، نصف فنجان سرکه داخل لوله فاضلاب خالی کنید. بلافاصله بعد از ریختن سرکه حتماً با دستمال یا پارچه راه لوله فاضلاب را ببندید، سوراخ را کاملاً ببندید تا هیچ‌چیز نتواند از داخل آن خارج شود. این کار به این خاطر است که واکنش بین این دو ماده باعث بروز یک «آتش‌فشان کوچک» می‌شود که می‌خواهد از راه فاضلاب خارج شود ولی شما باید آن را پایین لوله نگه‌ دارید. در واقع عمل اصلی این لوله بازکن در همین مرحله انجام میشود.

مرحله ۴ :

این ترکیب را (ترکیب لوله بازکنی فوری خانگی) در لوله برای ۳۰ دقیقه نگه ‌دارید و در این زمان یک کتری آب بجوشانید.

مرحله ۵ :

بعد از ۳۰ دقیقه پارچه را بردارید و به آرامی آب جوش را در داخل لوله‌ خالی کنید.

پایان کار لوله بازکنی

و حالا پایان کار! عمل لوله بازکنی به خوبی انجام شد. الان لوله باید به خوبی باز شده باشد. و اگر لوله باز نشده است این کار را یک بار دیگر تکرار کنید. بعضی مواقع لازم است که این کار بیش از یک ‌بار انجام داده شود، اما معمولاً همان یک‌ دفعه کافی است و کار خود را انجام میدهد. نکته مهم این است که الان شما می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی و با روش طبیعی، گرفتگی لوله‌ها را باز کنید، به همین علت می‌توانید هر چند باری که لازم است این کار را انجام دهید. در واقع شما با وسایل خانگی خود و درون منزل یک لوله بازکن خانگی ساختید و با آن یک لوله بازکنی فوری انجام دادید؛ بدون این که هزینه ای صرف کنید و یا به لولههای فاضلاب آسیب برسانید.


روشهای باز کردن راه‌ آب ظرفشویی

چربی ظروف، خرده ریزهای غذا، خس و خاشاک میوه‌ها، گل و لای سبزیجات و… بالاخره کار آبراههٔ سینک ظرفشویی را به گرفتگی می‌کشاند و باعث زحمتتان می‌شود. در این مواقع برای رفع گرفتگی چه می‌کنید و از چه وسائلی برای بازکردن چاهک بهره می‌گیرید تا سریع‌تر و آسان‌تر به نتیجه برسید؟

زمانی که علائمی از گرفتگی چاهک سینک ظرفشویی مشاهده کردید قبل از اینکه مشکل جدی شود مقداری آب در حال جوش داخل چاهک بریزید. این کار سبب می‌شود بافت چربی‌ها و ذرات فرو رفته داخل چاهک شکسته، سست شوند و همراه با آب از لوله فاضلاب خارج شوند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از ماهنامه منزل- بهترین راه برای جلوگیری یا به تعویق انداختن گرفتگی چاهک ظرفشویی این است که اجازه ورود ذرات غذا و چربی‌ها را به داخل چاهک ندهید. برای این کار می‌توان از یک چاه بند و صافی برای گرفتن ذرات غذا استفاده کرد. در عین حال هیچ‌گاه روغن مصرف شده را درون چاهک سینک نریزید. اگر می‌خواهید ظرفی را که در آن روغن بوده است بشویید، ابتدا ظرف را با دستمال کاملا از روغن پاک کنید و سپس آن را بشویید. با این کار مطمئن باشید که لوله‌های ظرفشویی شما خیلی دیر‌تر دچار مشکل گرفتگی می‌شود.
اگر قصد استفاده از لوله بازکن‌های شیمیایی را ندارید، گاهی یک لوله بازکن دستی بهتر از هر لوله بازکن شیمیایی دیگری عمل می‌کند.

لوله بازکن دستی

برای ایجاد چسبندگی بیشتر و قوی‌تر عمل کردن چاه بازکن، دور تا دور لبه پلاستیکی بخشی را که قرار است به سینک بچسبد، پارافین بمالید. قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک نفوذ کند روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک بریزید. دسته چاه بازکن را محکم به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را ده بار انجام دهید. اگر لازم بود این کار را باز هم تکرار کنید. چاه بازکن را بردارید تا آب درون سینک با فشار وارد چاهک شود و ذرات داخل لوله را براند. آب داغ را باز کنید تا وارد لوله شود و جداره لوله را کاملا پاکسازی کند.

لوله بازکن‌های شیمیایی

لوله بازکن‌های شیمیایی محلول‌های بسیار موثری است که با ریختن آن در چاهک گرفتگی لوله بسیار سریع و آسان از بین می‌رود و مجرای لوله باز می‌شود. اگر همیشه محلول را داخل چاهک می‌ریزید و آن را به حال خود‌‌ رها می‌کنید باید بدانید مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید. باقی ماندن محلول شیمیایی بر جداره لوله‌ها سبب پوسیدگی آن می‌شود، بنابراین پس از ریختن محلول در چاهک بعد از چند دقیقه تأمل آب را داخل چاهک باز کنید تا آب برای چند دقیقه وارد لوله شود و محلول را بشوید. پس از ریختن محلول شیمیایی به داخل چاهک هرگز سر خود را برای دیدن داخل چاهک نزدیک آن نکنید، زیرا گازهای سمی که از محلول متصاعد می‌شود، بسیار مضر است. برخی از محلول‌های چاه بازکن برای از بین بردن گرفتگی‌های ناشی از چربی و ذرات غذا مناسب است و برخی دیگر برای گرفتگی‌های ناشی از تجمع مو در لوله استفاده می‌شود. پس محلول چاه بازکن مناسبی را خریداری کنید.

شماره تماس لوله بازکنی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.