مشهد / راهنمای سفر به مشهد / آدرس و امکانات مرکز خرید پروما در مشهد

آدرس و امکانات مرکز خرید پروما در مشهد

مجتمع تجاری پروما در شهر مشهد,مرکز خرید پرومای مشهد

اگر می خواهید بدانید که مهمترین مرکز خرید در مشهد کجا است با ما در این مقاله از یک مشهد همراه باشید تا در مورد مجتمع تجاری پروما و همینطور در مورد خصوصیات یک مجتمع تجاری موفق اطلاعاتی را به دست آورید.

مرکز خرید از گذشته تا کنون

مرکز خرید یا پاساژ خرید یا مجتمع خرید در دوران گوناگون گذرهای، با جای دادن حجره‌ها و مغازه‌ها در درون خود نقش نوعی بازارچه یا مرکز خرید را ایفا می‌کردند، می‌گفتند.

امروزه پاساژها در درون یک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها قرار دارند؛ که شامل فروشگاه‌های گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث آسانی دیدار مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند. راهروهای یک پاساژ می‌تواند بن‌بست یا مرتبط با راهروهای دیگر باشد. پاساژهای امروزی معمولاً چندطبقه بوده و راهروها در طبقات گوناگون بر روی هم قرار گرفته‌اند.

در گذشته بازار، قلب زندگی تجاری بود اما امروزه مراکز خرید بزرگ جایگزین شده‌اند. فضای غیرطبقاتی، غیرتمایز یافته و حضور مشتریان و فروشندگان مرد از ویژگی‌های بازار می‌باشد و بیشتر مشتریانی که قصد خرید دارند به بازار مراجعه می‌کنند، ولی مراکز خرید بزرگ امروزی طراحی فضای طبقاتی با نورپردازی و معماری زنانه دیده می‌شود و تمرکز بر حضور مشتریان و فروشندگان زن است و غالباً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند و سعی بر برآورده شدن نیازهای تفریحی و سرگرمی مشتری است تا از طریق آن مراجعه مشتریان به مرکز خرید بیشتر شده و باعث بالا رفتن فروش شود. همچنین مراکز خرید بزرگ عموماً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند


مرکز خرید پروما در شهر مشهد

احداث مجتمع تجاری پروما در سال ۱۳۷۹ با زیر بنایی در حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع در شهر مقدس مشهد آغاز و در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید. از امکانات رفاهی پروژه مجتمع تجاری پروما می توان به  شهربازی ، پارکینگ، ;کافی شاپ ، بولینگ ، بیلیارد و … اشاره نمود .

امكانات مدرن مجتمع تجاری پروما ،این مجتع را از سایر مراكز تجاری مشابه متمایز می كند.

در مجتمع تجاری پروما، سوپر ماركتی بزرگ و مجهز با زیر بنای ۶۰۰۰ متر مربع متشکل از واحد های نان ،شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی ، لبنی ، میوه و … در طبقه همكف قرار دارد.

مجتمع تجاری پروما در شهر مشهد,مرکز خرید پرومای مشهد


ویژگیهای یک مجتمع تجاری موفق

مجتمع های تجاری امروز به عنوان یگانه از پر رفت و آمدترین محیط‌ های عمومی به احصاییه می رود . هر روز صدها و هزاران تن برای خرید و تفریح و لذت به همتافت های تجاری می روند . اما همه مجتمع های بازرگانی در جذب مخاطب و مشتری کامیاب نیستند .

در این مقاله نقش عوامل مختلف در شکل گیری یک مجتمع تجاری موفق ارائه شده است .

عوامل متعددی در کامیابی یک مجتمع چند منظوره شرکت دارند :

موقعیت
قابلیت دسترسی بالا
مساحت زیربنا
پارکینگ
طراحی درونی و غیره

اما ترکیبی از فعالیت های ایده ال ، یکی از مهم‌ترین عوامل در کامیابی آن به شمار می‌رود. این عامل کلیدی به دلایل انبوه از اهمیت برخوردار است و اهمیت آن برای توسعه‌دهندگان مجتمع، خریداران واحدها، خرده‌فروشان و نیز مشتریان به یک اندازه است. به این ترتیب در برنامه‌ریزی و مدیریت یک مجتمع بازرگانی دو مسئله‌ی اصلی هستی خواهد داشت:

منظور از ترکیبی از فعالیت های ایده ال، همه‌ی انواع مختلف خرده‌فروشان و فراهم‌کنندگان خدماتی است که در مجتمع تجاری حضور دارند و با یکدیگر کار می‌کنند تا نه تنها به عنوان کسب و کارهایی مستقل موفقیت‌آمیز عمل کنند، بلکه روی هم رفته کارآیی و موفقیت مجتمع تجاری را نیز به عنوان یک کلیت واحد ارتقا بخشند.

یک ترکیب مناسب از فعالیت ها و فروشگاه های مناسب می‌تواند موارد زیر را برای مجتمع فراهم کند :

تنوع متعادلی از فروشگا‌ه‌ها در مرکز خرید که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد
ارائه‌ی تصویری اخص از مجتمع
حداکثر پتانسیل فروش در حوزه‌ی نفوذ
ایجاد هم‌افزایی و سینرژی در بین فروشگاه‌ها
ارائه‌ی چیدمانی بخردانه از فروشگاه‌ها
فراهم آوردن پیرامون خرید مطلوب و دلچسب
ارائه‌ی تنوع کافی برای ایجاد حداکثر جذابیت برای جمعیت حوزه‌ی نفوذ
حداکثر نرخ بازگشت سرمایه


دامنه و عمق گونه ها و خدماتی که در یک مجتمع تجاری ارائه می­شوند باید پاسخی به انتظارات مصرف­کننده در مورد تنوع برگزیدن باشد. در اکثر موارد، تنوع قابل توجه کالا و خدمات، برای بدست آوردن شهرت در میان مصرف­کنندگان و اعتبار در این زمینه ضروری به نظر می­رسد ولی خطراتی نیز در ارتباط با تصمیم­گیری در باره کالاپردازی و خدمات قابل ارائه، هستی دارد. زیرا اگر حتی گونه ها و خدمات متنوعی ارائه شوند که نیازهای مصرف­کنندگان را برآورده نسازد، باز هم یک انتخاب نامناسب می­تواند منجر به بیزاری خریدارانی شود که از یافتن چیزی که بیچارگی دارند، عاجز هستند. در ضمن منجر به عدم اطمینان مشتریانی شود که احساس می­کنند از بازار و خصوصیات آن درک درستی ندارند


بنابراین مجتمع تجاری اداری شمیران سنتر در تلاش است تا با توجه به نیازهای بازار هدف خود، مجموعه­ای کامل و متنوع از کالاها و خدمات ارائه نماید، و با چینش مناسب آنها، امکان خرید آسان را برای مشتریان خود فراهم آورد.

استفاده از استراتژی تمرکز و خوشه‌بندی به عنوان راهکاری برای کاهش هزینه‌های جستجو و مقایسه‌ای که مشتریان در هنگام تهیه‌ی گونه ها و خدمات متحمل می‌شوند، رهنمود میشود هدف از خوشه‌بندی پیمان دادن فعالیت‌های سازگار و همگن در فاصله‌ای منطقه‌ای از یکدیگر است. بدین‌ترتیب ضمن در عقیده گرفتن تمرکز به عنوان راهبرد غالب که منجر به تفریق هزینه‌های جستجو (کاهش انرژی صرف شده برای یافتن کالای موردنظر) می‌شود، هستی تنوع در وسط خوشه‌ها نیز دلخواه پیمان می‎گیرد لغایت بدین ترتیب عملکرد فعالیت‌های سازگار به انگیزه همجواری با یکدیگر پیشروی کردن پیدا کند و قدرت جذب آن‌ها را افزایش دهد.

آدرس مجتمع تجاری پروما,وب سایت مجتمع تجاری پروما


اخیرا در اکثر کلان شهرهای ایران مجتمع های تجاری با عناوین مختلف احداث شده است که در این مراکز خرید به راحتی می توان تقریبا هر آنچه مورد نیاز است را یافت. یکی از این مراکز خرید در شهر مشهد، مجتمع پروما است.

آدرس مجتمع پروما مشهد

مجتمع پروما در میدان جانباز مشهد قرار گرفته است. مرکز خرید پروما مشهد در چهار طبقه ساخته شده است. علاوه بر هایپرمارکت بزرگ پروما که در طبقه همکف که انواع مواد خوراکی، میوه، البسه، کیف و کفش، لوازم خانگی را در زیربنایی در حدود شش هزار متر مربع ارائه می‌دهد، ۲۵۰ واحد تجاری نیز در طبقات دیگر پاساژ پروما موجود است، که واحد‌های تجاری پروما انواع پوشاک، کیف و کفش که جزء برندهای روز دنیا هستند ارائه دهند. البته در مجتمع تجاری پروما زعفران، خشکبار و سوغات نیز بفروش می‌رسد. در طبقه آخر مجتمع پروما کافی‌شاپ و فست‌فود موجود است. همچنین امکاناتی از قبیل شهربازی، بولینگ، بیلیارد در طبقه آخر مجتمع تجاری پروما برای سرگرمی و تفریح بازدید کنندگان فراهم شده است. پارکینگ مجتمع پروما دارای ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو است.

آدرس: مشهد، ضلع شمال شرقی میدان جانباز

تلفن: ۳۷۶۳۷۴۰۱
وب سایت: www.promacenter.com

آدرس مجتمع تجاری پروما , وب سایت مجتمع تجاری پروما

تجهیزات ساختمانی مجتمع پروما

امکانات مدرن مجتمع تجاری پروما، عبارتند از :

سیستم‌ های خنک کننده و گرم کننده مرکزی (کریر) ساخت آمریکا
سیستم اعلام حریق C-TEC ساخت انگلستان
سیستم پیجینگ مرکزی TOA ساخت ژاپن
سیستم تلفن سانترال ۵۰۰ خط Panasonic ساخت ژاپن
سیستم مدار بسته و نظارت تلویزیونی Sanyo ساخت ژاپن
نما تماماً از شیشه سکوریت آبی رفلکس بلژیک
پارکینگ‌های مسقف در حدود ۶۰۰ متر مربع با دارا بودن سیستم تهویه
تایل سقف از نوع آکوستیک آرمسترانگ با ریلینگ اصلی، ساخت کناف ایران
UPS مرکزی ساخت GE آمریکا
SERVERها و کلیه تجهیزات شبکه Legrand، Gigabyte، ۳ – Com، Linksys
آسانسورهای پانوارمیک، ساخت ایتالیا
پله‌های برقی (OTIS) ساخت فرانسه
اینترنت بی سیم رایگان

مجتمع تجاری پروما مشهد


مراکز خرید مشهد

بازار رضا در مشهد

مرکز خرید زیست خاور مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.