مشهد / راهنمای سفر به مشهد / نام و آدرس سینما های شهر مشهد

نام و آدرس سینما های شهر مشهد

بهترین سینما های مشهد , قیمت بلیت سینما های مشهد

اگر در مشهد هستید، و یا اگر قصد دارید در زمان اقامت در مشهد، به سینماهای این شهر بروید با ما در این مطلب از یک مشهد همراه باشید تا آدرس سینما های شهر مشهد و نام آنها را مطلع شوید. در ضمن در ادامه همین مطلب می توانید در مورد پردیس سینمایی هویزه مشهد هم اطلاعاتی را به دست آورید.


نام سینما های مشهد + آدرس

بسیاری از مسافران تور مشهد تمایل دارند که در مدت حضور در مشهد، در کنار زیارت حرم امام رضا (ع)، از مناطق تفریحی شهر مشهد هم بهره‌مند شوند و سفر به مشهد را به تجربه‌ای لذت‌بخش و همه‌چیز‌تمام تبدیل کنند.

شهر مشهد امکانات تفریحی بسیار خوبی دارد. داشتن سینماهای خوب، یکی از این امکانات است. اگر ساکن شهرهای بزرگ کشور باشید احتمالا شهرتان سینماهای خوبی دارد. شاید با خود بگویید که در شهر خودتان هم می‌توانید به سینما بروید و بهتر است از زمان محدود تور مشهد، برای سایر تفریح‌های این شهر استفاده کنید. اما پیش از این تصمیم باید بدانید که مشهد یکی از مجهزترین سینما های ایران را دارد.


آدرس سینما های مشهد , بهترین سینما های مشهد

پردیس سینمایی هویزه، ۵ سالن نمایش دارد که به پیشرفته‌ترین تجهیزات صوتی و تصویزی مجهز هستند. سینما گالری، کافی‌نت و کافه سینما، از دیگر بخش‌های این پردیس سینمایی هستند. این پردیس، معماری زیبایی دارد، فضاهای داخلی‌اش بسیار شیک است و به سیستم ایمنی و اعلام حریق پیشرفته‌ای مجهز است. این ویژگی‌ها در کنار هم، پردیس سینمایی هویزه را به یکی از بهترین سینماهای ایران تبدیل کرده است. این پردیس حتی قابلیت رقابت با پردیس‌های سینمایی ملت، چهارسو و کوروش تهران را دارد و جالب است بدانید که معمولا پس از برگزاری مراسم افتتاحیه فیلم‌ ها در پردیس‌های مختلف تهران، معمولا اولین جایی که عوامل فیلم‌ها برای اکران فیلم هایشان می‌روند مشهد و پردیس سینمایی هویزه است.

پردیس فعلی سینما هویزه سال ۹۱ افتتاح شد. جالب است بدانید که سینما هویزه، سابقا سینما دیاموند نام داشت. سینما دیاموند مشهد در سال ۱۳۴۷ افتتاح شده‌بود و یکی از بزگترین و مجهزترین سینماهای خاورمیانه در آن زمان بود.
مشهد در کل ۵ سینما دارد. در بین این ۵ سینما، سینما قدس یک سینمای معمولی‌ ست و سایر سینماها، پردیس هستند. امکان خرید اینترنتی بلیط سینماهای مشهد هم وجود دارد. اگر خوره‌ی فیلم هستید و یا در شهری جز تهران زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم که لذت تماشای فیلم در سینماهای مشهد را هم به خاطراتتان از سفر به مشهد اضافه کنید.


اسامی سینما های مشهد , قیمت بلیت سینما های مشهد

آدرس سینما های مشهد :

آدرس سینما هویزه مشهد : مشهد – خیابان دانشگاه – نبش چهارراه گلستان – تلفن گویا :۳۸۱۱۶

آدرس سینما آفریقای مشهد : مشهد – میدان تقی آباد (دکتر شریعتی) – ۳۸۵۹۷۴۵۴

آدرس سینما سیمرغ مشهد: مشهد – قاسم آباد – میدان مادر – ۳۶۲۲۴۵۵۰

آدرس سینما پیروزی مشهد: مشهد – بلوار پیروزی بین میدان حر و چهارراه کوثر – ۳۸۸۳۷۰۱۱

آدرس سینما قدس مشهد : مشهد – خیابان پاسداران (جم سابق) جنب هتل جم – ۳۸۵۴۲۳۰۰

* کد تلفن مشهد: ۰۵۱


درباره پردیس سینما هویزه مشهد

پردیس سینمایی هویزه مشهد (نام پیشین: سینما دیاموند) از سینماهای معروف ایران است. سینما دیاموند در ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۷ با ظرفیت ۲۲۰۰ صندلی به‌دست کامران کابلی ملاک افتتاح شد و در آن زمان بزرگترین و مجلل‌ترین سینما در خاورمیانه به‌شمار می‌آمد.

پس از انقلاب نام سینما به «هویزه» تغییر کرد و پس از طی دوران ۱۶ ماهه بازسازی، شهریور ماه ۱۳۹۱ دوباره با عنوان «پردیس سینمایی هویزه» احیا شد و لقب بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین سینمای کشور را بازپس گرفت.

پردیس سینمایی هویزه در آغاز سال ۹۴ از سوی مؤسسه سینما شهر به عنوان سومین سینمای پرفروش کشور معرفی شد.


روز سینما در ایران

سینما یک رسانه دیداری شنیداری مبتنی بر فناوری است که به وسیله آن فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد و همچنین قابلیت استفاده هنری را داراست. یک اثر سینمایی که فیلم سینمایی نامیده می‌شود، از عناصر تصویر (به صورت مجموعه‌ای از فریم‌ها) و صدا (گفتگو، صدا و موسیقی) تشکیل شده‌است. یک فیلم بر اساس فیلمنامه و توسط مجموعه‌ای از بازیگرها، کارگردان، فیلم‌بردار و عوامل دیگر ساخته می‌شود. سینما جدیدترین شاخه هنر، معروف به هنر هفتم است که امروزه یکی از عمومی‌ترین و محبوب‌ترین تولیدات هنری را ارائه می‌کند. سینما همچنین به محل پخش عمومی فیلم سینمایی نیز گفته می‌شود. در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور بعنوان روز سینما گرامی داشته می‌شود.


آدرس بانک های مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.