مشهد / غذاهای شهر مشهد / دستور تهیه دیگچه مشهدی (دسری متفاوت)

دستور تهیه دیگچه مشهدی (دسری متفاوت)

غذاهای محلی مردم مشهد,روش تهیه دیگچه مشهدی

برای خانمهای کدبانویی که به دنبال دسر مجلسی هستند در این مطلب از یک مشهد دستور تهیه نوعی دسر محلی مشهد را در نظر گرفته ایم به نام دیگچه مشهدی که بسیار خوشمزه است. در مورد طعم آن باید بگوییم که طعمی شبیه به شیر برنج دارد اما در تفاوتی های ریزی هم بین این دو نوع دسر ایرانی وجود دارد که در ادامه متوجه می شوید.


 مواد لازم دیگچه مشهدی:

شیر: ۱٫۵ لیتر

برنج: ۲ پیمانه

شکر: ۴ پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

پودر هل: ۱ قاشق غذا خوری

زعفران: به میزان لازم


طرز تهیه دیگچه مشهدی,غذاهای محلی مشهد

روش درست کردن دیگچه مشهدی :

برای تهیه دسر دیگچه مشهدی برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید. بگذارید برنج خوب بپزد همچنین می توانید از برنج خورد که مخصوص آش است استفاده کنید. وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود. به ترتیب شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید. باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت شود در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید. دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم کرده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ شود. دسر دیگچه را مثل برنج به مدت نیم ساعت دم کنید، باید توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد. بعد در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک شود و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی برگردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین نمائید.

نکات مهم تهیه دیگچه مشهدی :

۱- برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.

۲- میتوانید از قالب مخصوص دسر استفاده کنید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنید بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می شود.

۳- اگر شیر بیشتر باشد بهتر است چون در آخرکمی به صورت ژله ای و لرزان در می آید.


طرز تهیه یتیمچه

طرز تهیه چنگالی مشهد

طرز تهیه خورشت ریواس

طرز پخت شله مشهدی

طرز تهیه آش ماستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.