مشهد / مکان های دیدنی مشهد / جاذبه های گردشگری پارک طبیعی هفت حوض + عکس

جاذبه های گردشگری پارک طبیعی هفت حوض + عکس

عکس های پارک طبیعی هفت حوض,پارک طبیعی هفت حوض مشهد

برای هر کسی سفر به مشهد دارای یک تیر و چند هدف بوده است چرا که در طی سفر زیارت امام رضا را به جا می آورند و پس از آن جاذبه های تاریخی شهر مشهد، جاذبه های گردشگری مشهد و… این شهر توریستی مذهبی را مورد بازدید قرار می دهند. یکی از بهترین جاها برای گردشگری در مشهد، پارک طبیعی هفت حوض مشهد است که در ادامه در مورد این محل دیدنی در مشهد در این مطلب از یک مشهد اطلاعات بیشتری را درج کرده ایم. ضمن اینکه عکس های پارک طبیعی هفت حوض را هم می توانید مشاهده کنید.

پارک طبیعی هفت حوض در مشهد

پدیده های طبیعی از جمله مواردی هستند که علاوه بر اماکن مذهبی مورد توجه مسافران تور مشهد قرار گرفته اند و سالانه افراد زیادی از این پدیده ها دیدن می کنند . پارک طبیعی هفت حوض در مشهد از جمله جاذبه های طبیعی موجود در اطراف این شهر مقدس است که با آرامشی فوق العاده ، محیطی بکر و هفت حوضچه مملو از آب برای هر بیننده ای جذاب خواهد بود . برای آشنایی بیشتر با این بوستان و مجموعه گردشگری با سفر آفرین همراه باشید.


آدرس پارک طبیعی هفت حوض,بلیت بازدید از پارک طبیعی هفت حوض

درباره بوستان طبیعی و مجموعه گردشگری هفت حوض مشهد

برخی از گردشگران تمایل دارند در سفر به مشهد علاوه بر زیارت و دیدن اماکن متبرکه از جاذبه های طبیعی نیز بازدید داشته باشند تا گوشه ای از قدرت لایزال الهی را در قالب پدیده هایی نادر ببینند . پارک طبیعی هفت حوض مشهد با قرار گیری در میان کوه ها و داشتن محیطی ارامش بخش همراه با پیش زمینه ای از صدای آب یکی از زیباترین اماکن دیدنی در اطراف مشهد می باشد . این بوستان که از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید دارای محیطی بکر و دست نحورده است و آرامشی عجیب در آن حکم فرماست . دلیل نامگذاری این بوستان به نام هفت حوض به سبب وجود هفت حوضچه طبیعی و زیبا است که در طی سال ها و قرون متمادی به دلیل ریزش آب از حوضچه ای به حوضچه دیگر و همچنین جنس سنگ ها ایجاد شده اند.


اطلاعاتی در مورد هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض مشهد در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی این شهر مقدس واقع شده که با وسعتی ۵۷۰ هکتاری دارای مناظری چشم نواز و محیطی بکر است . هفت حوض به عنوان یکی از زیباترین پدیده های طبیعی و دیدنی های مشهد در میان کوه های خلج قرار گرفته و منطقه ای است با صخره ها ، سنگ های صاف و صیقلی ، ۷ حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی جذاب که در فصل بهار با وجود گل های زیبای شقایق بر جذابیت ان افزوده می گردد . بعضی از هفت حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم در مسیری ۱۶۹۰ متری قرار دارند ، به اندازه یک استخر کوچک هستند . آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر می ریزد و رودخانه مسیرش را ادامه می دهد . این پدیده طبیعی حوض ها یا دولین ها ، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

برای رسیدن به این پدیده زیبا در مشهد ، باید سفری به کوه های خلج داشته باشید به گونه ای که بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج ، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده ، به دوراهی خواهید رسید باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه دهید تا به ورودی بوستان برسید و بعد در این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید ، حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به هفت حوض برسید . فقط توجه داشته باشید که به دلیل کوهستانی بودن منطقه بهترین زمان برای سفر به پارک هفت حوض بین طلوع و غروب خورشید می باشد و برای اطمینان خاطر بهتر است وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش ، لباس و … به همراه داشته باشید .

عکس های پارک طبیعی هفت حوض

 عکس های پارک طبیعی هفت حوض,پارک طبیعی هفت حوض مشهد

آدرس پارک طبیعی هفت حوض,بلیت بازدید از پارک طبیعی هفت حوض


آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد

سد کارده در مشهد

غار مغان در مشهد

پارک کوهسنگی در مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.