مشهد / غذاهای شهر مشهد / دستور تهیه رشته پلو غذای خوشمزه مشهد

دستور تهیه رشته پلو غذای خوشمزه مشهد

رشته پلو,مواد لازم رشته پلو مشهدی

برای آن دسته از کسانی که مسافر شهر مشهد هستند و می خواهند در این سفر زیارتی – سیاحتی طعم غذاهای محلی مشهد را هم بچشند، در این مطلب از یک مشهد طرز تهیه رشته پلوی مشهدی را در نظر گرفته ایم که امیدواریم هم خودتان در منزل بپزید و از طعم ان راضی باشید و هم در زمان اقامت در مشهد حتما ان را امتحان کنید.

روش درست کردن رشته پلو مشهدی

در ابتدا باید بدانید که رشته‌ پلو، غذای بومی شهر مشهد، استان اردبیل و کرمانشاه محسوب می‌شود که البته در شهرهای دیگر هم به شیوه‌های مختلفی آن را پخت می‌کنند. به‌طور مثال مردم آذربایجان با اضافه کردن برگه‌ی زردآلو طعمی متفاوت به آن می‌دهند. این غذا بیشتر با گوشت، پیازداغ، خرما یا کشمش طبخ می‌شود. معمولاً مردم مشهد در جشن نوروز این غذای شیرین و لذیذ را میل می‌کنند و اعتقاددارند که با میل کردن آن سر رشته‌ی کار به دست می‌آید.


مواد لازم تهیه رشته پلو

ترکیبات اصلی رشته‌ پلوی مشهدی شامل ران مرغ، برنج، رشته پلویی، پیاز، زعفران، سماق، دارچین، روغن، کره و نمک و فلفل می‌شود.

نکته : شما می‌توانید به سلیقه‌ی خودتان از گوشت قرمز یا خرما هم استفاده کنید. مقادیر مواد اعلام شده بنا به تعداد مورد نظرتان مثل همیشه آماده کنید.

رشته پلو,مواد لازم رشته پلو مشهدی


طرز تهیه رشته پلو

ران مرغ را با نمک فلفل و آبلیمو مزه دار کرده با پیاز می‌گذارم ۴۵ دقیقه بپزد در ۱۰ دقیقه آخر پخت زعفران اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم برنج را جوشانده و آخرش رشته را اضافه کرده یکی ۲ دقیقه بعد آبکش می‌کنیم کف قابلمه روغن ریخته یک لایه برنج ریخته ۲ عدد ران گذاشته نیمی از آب مرغ سماق دارچین می‌پاشیم به همین ترتیب تا آخر روشو بامخلوط برنج می‌پوشانیم می‌گذاریم دم بکشد ۱۰ دقیقه آخر کره ۲ قاشق روغن مایع و مقداری زعفران که مقدارش ۱ قاشق است واز زعفران دستور کنار گذاشته بودیم روی برنج می‌ ریزیم می‌توان از ته دیگ لواش استفاده کرد. سماق دارچین زعفران وآب مرغ غلیظ عطر و طعم خوبی به پلو می‌دهد حتماً باید آب مرغ غلیظ و مثل سس باشد.


طرز تهیه چنگالی مشهد

طرز تهیه یتیمچه

طرز تهیه دیگچه مشهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.