مشهد / مکان های دیدنی مشهد / پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

عکس پارک ملت مشهد , پارک ملت شهر مشهد , شهربازی پارک ملت مشهد

شهر مشهد دارای بوستان ها و پارک های مختلفی می باشد که یکی از آنها پارک ملت مشهد است که علاوه بر داشتن یک فضای سبز مناسب شهربازی نیز دارا می باشد که می تواند یک شب فوق العاده برای شما رقم بزند. سعی کردیم در این مطلب در سایت یک مشهد اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم که میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

معرفی پارک ملت

پارک ملت مشهد، بزرگترین بوستان شهر مشهد در سال ۱۳۴۳ در مکانی که آن زمان خارج شهر بود احداث گردید اما به دلیل به توسعه شهری، این بوستان اکنون در داخل شهر قرار گرفته‌است. این بوستان در آن زمان توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان‌های انگلستان طراحی گردید ولی ساخت آن نهایتاً چندین سال بعد توسط مهندسین ایرانی به اتمام رسید. بوستان ملت، در غرب شهر مشهد و در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار گرفته است.

عکس پارک ملت مشهد , پارک ملت شهر مشهد , شهربازی پارک ملت مشهد

مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار متر مربع (۷۲ هکتار) است و شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخت به قدمت چند ده ساله‌است. این بوستان از بزرگترین و در عین حال دیدنی‌ترین بوستانهای مشهد و همچنین کشور به شمار می‌رود. در داخل بوستان ملت شهربازی قرار گرفته‌است که بزرگترین و بروزترین شهربازی مشهد و پربازدیدترین شهربازی ایران محسوب می‌شود. در ضلع غربی بوستان (همجوار منطقه آزادشهر) زمین‌های ورزشی بوستان قرار گرفته‌است. این زمین‌ها شامل بزرگترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع (طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر) قرار دارد.

همچنین ببنید : آرامگاه فردوسی و خواجه مراد

عکس پارک ملت مشهد , پارک ملت شهر مشهد , شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت مشهد

از قسمتهای مرکزی تا قسمتهای شرقی بوستان شهربازی قرار گرفته‌است. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ خورشیدی احداث شد و دارای مساحتی حدود ۳۰ هزار متر مربع می باشد و اولین شهربازی مشهد به حساب می‌آید. این شهربازی تا به امروز تغییرات بسیار زیادی کرده‌است. چرخ و فلک (فانفار) این شهر بازی با ارتفاع ۸۵ متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در دنیا می‌باشد.

این چرخ و فلک ۲۵۰ تنی در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید و قادر است در هر دور خود ۳۳۶ نفر را تا ۸۵ متر بالا ببرد.لازم به ذکر است که این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور است. این شهربازی از سال ۱۳۹۰ به عضویت موسسه بین المللی شهربازی های جهان IAAPA درآمده است. شهربازی پارک ملت دارای ۳۲ وسیله تفریحی برای کودکان ، جوانان و خانواده می باشد که از نظر تنوع و کیفیت در سطح کشور بی نظیر می باشند.

عکس پارک ملت مشهد , پارک ملت شهر مشهد , شهربازی پارک ملت مشهد

عکس پارک ملت مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.