مشهد / تلفن نظافت منزل در مشهد ☎️ نظافت خانه و راه پله توسط خانم

تلفن نظافت منزل در مشهد ☎️ نظافت خانه و راه پله توسط خانم

معرفی شرکت های خدماتی در مشهد شرکت نظافتی منزل و نظافت و تمیز کردن راه پله خانه و محل کار اتاق کار و شرکت خدماتی نظافت خانه خدمات در مناطق مختلف شهر مشهد

لیست بهترین شرکت های نظافت منزل در مشهد

شماره تلفن نظافت منزل مشهدنام شرکت های نظافت منزل مشهد
05136223223نظافتی و مبلشویی بزرگ پرهام
۰۹۱۵۳۱۹۲۳۳۹شرکت خدماتی نظافتی ایلیا مشهد
05136030818شرکت خدمات نظافتی فن باز (سراسری)
05136020520بهشت افرین صداقت
09059881834شرکت خدمات نظافتی شتاب
05135141809شرکت خدماتی نظافتی آنی پاک مشهد
09157775124سپيد صدف تابان مشهد
09152029702شرکت خدماتی نظافتی سادات مشهد
05138844639نظافتی بزرگ پارت سپهر مشهد

لیست شرکت های نظافت منزل در مشهد مقدس شماره تلفن دفتر شرکت خدمات نظافت منزل در مشهد

نکات مهم برای نظافت منزل

اصول نظافت منزل و خانه تکانی

یکی از کارهایی که می توان گفت به طور روزمره انجام می گیرد، نظافت خانه است که در دنیای کنونی شرکت های خدمات نظافت منزل تا حدودی این کار را باری خانواده ها ساده کرده اند. ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در موردد روش نظافت منزل مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.

نظافت منزل و نکاتی درباره آن

شرکت خدماتی و نظافتی پاک اندیشان برای کاربران سایت و مشتریان گرامی یک سری نکات مهم برای نظافت منزل قرار داده که عبارتند از :

لوازم برقی

برای از بین رفتن لک های لوازم خانگی سفید رنگ (مانند یخچال و فریزر ، ماشین لباس شویی گاز های روشن و …..) ابتدا نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم را با یک اسفنج روی جسم مورد نظر بمالید . سپس بعد از ۱۰ دقیقه ، سطح را آب میکشیم و با دستمال مرطوب تمیز میکنیم

سپس قسمت بیرونی جسم را یک دستمال نرم و مرطوب تمیز میکنیم و توسط یک پنبه آغشته به الکل آنرا براق و تمیز کنید

همچنین بخش هایی از آبمیوه گیری نیز بر اثر استفاده زیاد ممکن است رنگ گرفته باشد . برای تمیز کردن آن ها از یک دوم فنجان مایع سفید کننده ، یک چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم مخلوط میکنیم و با اسفنج روی قسمت های مورد نظر میمالیم . همچنین میتوانیم آن ها را به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول بخیسانیم سپس اقدام به شستن و خشک کردن آن ها نماییم.

اثر انگشت بچه ها بر صفحه تلویزیون را نیز میتوانیم پس از خاموش کردن تلویزیون ، ابتدا با یک دستمال خشک گرد و غبار آن را بگیریم و سپس با پنبه آغشته به آب و الکل آن را تمیز کنیم

توجه : ( هیچ گاه از دستمال های حوله ای و پرزدار برای پاک کردن صفحه تلویزیون استفاده نکنید . )

همچنین دیواره های غیر شیشه ای تلویزیون را میتوانیم با پارافین براق کنیم و سپس با یک دستمال خشک آن را براق نماییم

برای کلیه لوزم صوتی و تصویری میتواند مورد استفاده قرار گیرد

تمیز کردن مبلمان

برای اینکار ابتدا یک فنجان مایع ظرف شویی یا رختشویی را با یک فنجان آب گرم مخلوط میکنیم سپس اقدام به هم زدن آن مینماییم تا خوب کف کند . سپس توسط یک پارچه یا برسی نرم اقدام به تمیز کردن قسمت کوچکی از مبل مینماییم

در صورتی که رنگ پارچه آن قسمت عوض نشد و در عین حال تمیز تر به نظر رسید اقدام به تمیز کردن کل مبل مینماییم و سپس یک دستمال خشک روی سطح مبل میکشیم

تمیز کردن وسایل چوبی رنگ شده

برای اینکار کافیست یک چهارم فنجان آمونیاک را با چهار لیتر آب گرم مخلوط کنید و سپس اقدام به تمیز کردن سطح چوبی رنگ شده خود نمایید .

در صورت در دسترس نبودن آمونیاک میتوانید یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی را با چهار لیتر آب گرم مخاوط کنید

و با آن اقدام به تمیز کردن سطح مورد نظر خود نمایید

آن دسته از کارهای منزل و تمیزکاری خونه که بایستی هر روز انجام شوند:

مرتب کردن تخت و رختخواب ها

تمیز کردن توالت

شستشوی حمام البته بعد از استحمام

شستشوی دقیق سینک ظرفشویی

طی کشیدن کف آشپزخانه

جدا کردن لباس های کثیف از لباس های تمیز در اتاق و کشوها

تمیزکاری هایی که هر هفته باید انجام شوند:

شستشوی حوله

شستشوی لباس ها (البته لباس های کثیف)

جاروبرقی زدن تمام فرش و موکت ها

شستشوی سرویس بهداشتی با مواد ضدعفونی کننده

گردگیری تمام منزل

تمیز کردن آینه و جا مسواکی

تمیز کردن داخل مایکروفر(اگر بیشتر از ۲ بار در هفته استفاده می کنید)

تمیزکاری خونه به صورت ماهیانه:

شستشو و تمیز کردن تمام پنجره ها و چهارچوب

وسایلی که در تمیزکاری مایهانه خونه نظافت شوند

جاروبرقی کامل به طوری که دسترسی به نقاط دور از دید داشته باشید ( زیر مبلمان – کابینت و..)

گردگیری پرده ها با جاروبرقی و یا وسیله ی دیگر

تمیز کردن درب ها و در صورت نیاز داخل کابینت ها ( کابینت هایی که ظروف پرمصرف در ان قرار دارند)

تمیز کردن دقیق و کامل ماشین ظرفشویی ، جاروبرقی و لباشویی

تمیزکاری هایی که باید هر ۳ تا ۶ ماه باید در خانه انجام شوند:

شستشوی روبالشتی ها ، پتو و ملحفه هایی که مداوم از انها استفاده می کنید

تمیز کردن کامل داخل یخچال و فریزر

تمیز کردن داخل فر اجاق گاز

تمیز کردن و مرتب نمودن انباری

تمیزکاری هایی که باید سالی یکبار انجام شوند:

تمیز کردن شومینه ( منظور قسمت بیرونی نیست)

تمیز کردن چراغ ها و لوستر

تمیز کاری عمیق تمام وسایل منزل اعم از فرش و مبل و …

ساده ترین برنامه برای نظافت منزل

نظافت منزل در شهر مشهد , شماره شرکت های خدماتی در مشهد

یکی از مهمترین کارهایی که بیشتر خانم ها درگیر آن هستند، نظافت منزل است. ما در این مقاله از ۱ مشهد برای شما در مورد نظافت سریع منزل مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.


راهی سریع برای نظافت منزل

سال ها پیش, در اتاق هتلی بودم که خانم پیشخدمتی آمد و محلول شوینده ای را روی تمام سطوح اسپری کرد و رفت, متوجه شدم روشی که تا به حال برای نظافت منزل داشتم کاملاً اشتباه بوده. همان طور که داشتم به این می اندیشیدم که حتماً او اینجا را فراموش کرده، او بازگشت و با یک دستمال نازک و خشک در کمتر از دو دقیقه همه جا را دستمال کشید و برق انداخت. صراحتاً تا به حال هرگز چنین شوینده ای ندیده بودم که بتواند به راحتی همه کارها را انجام دهد. بنابراین از او درمورد پاک کننده ای که استفاده کرده بود سؤال کردم.

پاک کننده های حرفه ای رموز فوق العاده ای برای انجام کارها دارند. ما برای آگاهی خود سه جنبه مثبت این شوینده ها جویا شده ایم.

 


تغییر استراتژی

بزرگترین اشتباهی که همه به آن مرتکب می شوند، نظافت اتاق به اتاق است که به آن «نظافت ناحیه ای» می گویند. این روش روند بسیار کندی دارد! لیسا رومیرو، صاحب شرکت تنها دوستدار پاکیزگی نوین در فورت کالینز کلورادو، می گوید: «شما هم می توانید در عرض چهار ساعت فقط آشپزخانه را تمیز کنید و هم می توانید کل خانه را در این چهار ساعت تمیز کنید. بیشتر افراد همه تمرکز خود را فقط روی یک مکان می گذارند، مثلاً همه انرژی خود را برای تمیز کردن پیشخوان ها می گذارند و اصلاً وقتی برای تمیز کردن اجاق گاز نمی ماند چه برسد به یک اتاق دیگر. در واقعیت نظافت را باید درحالی انجام دهید که تمامی وسایل را از جای خود برداشته و تمیز کنید و سپس آنها را در جای خود قرار دهید. این روش کارها را سریع و مؤثر می کند.» بیشتر جنبه های مثبت این کار به خاطر «عمل نظافت» است. ابتدا یک کار مانند گردگیری کل خانه را به پایان برسانید و بعد کار بعدی را آغاز کنید. رونالد پین، صاحب شرکت سرویس های نظافتی آر-زد-جی در پلانوی تگزاس، می گوید: «با این شیوه کمی بیشتر راه می روید که ورزش خوبی برای شما می باشد. من متوجه شده ام که این روش بسیار سریعتر است زیرا شما را بیشتر به تحرک وامی دارد.»

ما به شما پیشنهاد می کنیم که این هفت مرحله را دنبال کنید زیرا اگر تازه کار هم باشید، می توانید تمام خانه خود را در ظرف چهار ساعت برق بیندازید و وقتی کمی حرفه ای شدید شاید دیگر دو ساعت و نیم هم برای این کارها کافی باشد.

نظافت منزل در شهر مشهد,شماره شرکت های خدماتی در مشهد

نقطه شروع: حمام و سرویس های بهداشتی

رومیرو می گوید: «من همیشه کارم را از این مکان شروع می کنم چون آنجا محل خوبی برای قرار دادن ملزومات کار است.»


نقشه حمله: از بالا به پایین، از چپ به راست

برای شروع هر کاری، ابتدا از بالاترین نقطه اتاق شروع کنید یعنی مثلاً برای گردگیری از قفسه های بالایی شروع کنید و در اتاق از سمت چپ به راست نظافت را انجام دهید. با این روش هیچ کاری از قلم نمی افتد و شما گرد و غبار را از قفسه های بالایی که تمیز کردید به پایین منتقل خواهید کرد.


شماره تلفن نظافت منزل در مشهد

مرحله اول: گردگیری

گردگیری هر اتاق، شامل روی همه وسایل و مبلمان، قسمت زیرین قفسه ها، دستگیره ها، همینطور قاب های عکس، صفحه تلویزیون و مجسمه ها و وسایل تزیینی می باشد. رومیرو در این مورد می گوید: «وقتی گردگیری با دستمال خشک امکانپذیر باشد، بهتر است با این روش نظافت کنیم. چون خیس کردن برخی وسایل کار را مشکل می کند. برای تمیز کردن اثر انگشت، از یک دستمال میکروفایبر مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید. نکته: به قسمت های بالایی توجه کنید. رومیرو می گوید: «کسی به گردو خاکی که روی قسمت بالایی اثاثیه نشسته است، توجه نمی کند. دقیقاً آنجا جایی است که بیشترین گروغبار جمع می شود و از آنجا روی زمین منتقل می شود.»


مرحله دوم: اثاثیه پارچه ای

روتختی ها را برادرید و ملحفه های تمیز بکشید. بالش ها و رویه اثاثیه و مبلمان را مرتب کنید. با لوله جاروبرقی سطوح مبلمان را جارو بکشید.


مرحله سوم: آینه ها و شیشه ها

تمامی آینه ها و شیشه های منزل را دستمال بکشید. نکته: از یک دستمال نمدار و یک دستمال خشک میکروفایبری استفاده کنید تا جای دستمال و لکه باقی نماند.


مرحله چهارم: نظافت سطوح

همه سطوح و پیشخوان ها و میزهای خانه را دستمال کشیده و در صورت نیاز آنها را ضدعفونی کنید. نکته: مطمئن شوید که همه جاهایی که با دست و انگشتان تماس دارند مانند دستگیره درب ها، کلیدهای برق، کنترل لوازم صوتی تصویری و تلفن را تمیز کرده اید. پین می گوید: «این مکان ها جاهایی هستند که بیشتر اوقات فراموش می شوند درصورتی که منبع میکروب ها هستند.»


مرحله پنجم: آشپزخانه و حمام و سرویس های بهداشتی

برروی وان حمام، سینک دستشوئی و توالت شوینده مناسب را اسپری کنید و چند دقیقه بعد برگردید و آن را تمیز کنید. سپس به آشپزخانه بروید و درون مایکرویو، کابینت ها و درب وسایل آشپزخانه را با دستمالی مناسب خوب تمیز کنید.


مرحله ششم: تی کشیدن

کف حمام، آشپزخانه و دیگر قسمت های کف که نیاز به تی کشیدن دارند را تی بکشید یا با دستمال تمیز کنید. نکته: رومرو در این باره می گوید: «من همیشه کف حمام و دستشویی را با یک دستمال میکروفایبری و پاک کننده با دست دستمال می کشم تا مطمئن شوم همه گوشه و کنارها، حتی پشت توالت های فرنگی تمیز و صد درصد ضدعفونی شده اند.»


مرحله هفتم: جارو کشیدن

رومیرو بیان کرد: «من جارو کردن از دم اتاق خواب ها به قسمت بیرونی، پله ها از بالا به پایین شروع می کنم و بعد بیرون خانه را تمیز می کنم.» نکته: لازم نیست برای جارو کشیدن خودتان را اذیت کنید و سانت به سانت را با دقت جارو کنید.


مراحل مرتب کردن خانه

یک هدف کلی برای خود تعیین کنید

هدف مهم است زیرا به ما کمک می‌کند در ذهنمان نسبت به چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم یک ذهنیت داشته باشیم. هدف شما از مرتب سازی شخصی است اما می‌تواند مثلاً پیدا کردن راحت‌تر وسایل و یا زیباتر دیده شدن فضا باشد.


ابزار کار را آماده کنید

وسایل لازم شما برای مرتب کردن اتاق ساده است. شما نیاز به چهار کارتن دارید. گروه‌بندی این کارتن‌ها باید چهار دسته‌ی زیر باشد:

دورریختنی
فروش. بخشیدن به کسی
نگهداری
جمع کردن


یک اتاق را انتخاب کنید

حالا وقت آن رسیده که اتاقی را برای مرتب کردن انتخاب کنید. شما خودتان را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسید. اگر انگیزه و انرژی زیادی دارید بزرگترین اتاق را برای شروع انتخاب کنید. شاید مجبور شوید مرتب کردن آن را به چند بخش کوچکتر تقسیم کنید. کار خود را به چندین پروژه‌ی کوچکتر تقسیم کرده و سعی کنید چند مورد از آن ها را امروز تمام کنید.


برنامه‌ی زمانی قرار دهید

یافتن زمان کار سختی است. همه‌ی ما مشغله‌ی زیادی داریم. زمانی که می‌خواهید زمانی برای مرتب کردن اتاق خود بگذارید باید برنامه‌ی خود را برداشته و زمانی را برای کارتان در نظر بگیرید. مثلاً داشتن بچه‌ی کوچک باعث می‌شود زمان مرتب کردن خانه را وقتی بگذارید که او خوابیده است. و یا بین کارهای خود ۱۵ دقیقه روزانه وقت آزاد پیدا کنید تا به این کار اختصاص دهید.


اتاق را مرتب کنید

مرتب کردن یعنی قرار دادن وسایل در چهار جعبه‌ای که آماده کرده بودید. “دورریختنی ها” گروهی از وسایل هستند که دیگر موردنیاز شما نمی‌باشند. “فروشی/اهدایی” وسایلی‌اند که ارزش نگهداری دارند اما نه در خانه‌ی شما. این‌ها شامل وسایلی هستند که می‌خواهید به دیگران اهدا کنید. گروه سوم “نگهداری” است. این گروه به وسایلی اختصاص دارد که گاه ممکن است مورد استفاده‌ی شما قرار گیرد. آخرین گروه وسایلی است که در خانه‌ی شما جای خاصی دارند و اغلب مورد استفاده‌اند.


وسایل مانده را مرتب کنید

وسایلی که در جعبه‌ها ریخته‌اید باید قبل از آنکه نظرتان تغییر کند مرتب شوند. تصمیم اول شما اغلب بهترین تصمیم است. زباله‌ها را برداشته و بیرون بگذارید. وسایلی که می‌خواهید به دیگران بدهید را به دست آن‌ها رسانده یا در جای مناسبی قرار دهید. وسایلی که می‌خواهید جمع کنید را جعبه کرده و کنار بگذارید. وسایل دکوری و آن‌هایی که می‌خواهید در دسترس داشته باشید را در جای خود قرار دهید. پس از مرتب شدن اتاق کمی نشسته و از دیدن اتاقی که مرتب کرده‌اید لذت ببرید


موفقیت خود را ببینید

پس از مرتب شدن اتاق از آن عکس بگیرید. می‌توانید آن را برای دوستان خود بفرستید. کمی نشسته و از دیدن اتاقی که مرتب کرده‌اید لذت ببرید.


دوباره شروع کنید

پس از دیدن موفقیت خود انرژی گرفته‌اید. حالا وقت آن رسیده که به اتاق بعدی بروید. از مهارت‌هایی که در زمان مرتب کردن اتاق قبل یاد گرفته‌اید استفاده کنید. همان مراحل بالا را دنبال کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که به هدف خود رسیده و خانه‌ی شما کاملاً مرتب‌شده باشد.

روش های تمیز کردن محل کار و اتاق کار در خانه

تمیز کردن محل کار , تمیز کردن منزل در مشهد

همیشه توصیه شده برای بهبود راندمان کار و بهره وری بیشتر ، محل کار مناسبی را فراهم کنید. یک اتاق کار خوب معمولا باید از نظر سرمایشی و گرمایشی فضای مطلوبی داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم و ملزومات اتاق کار تمیزی و نظافت آن می باشد. نکات مهمی در رابطه با تمیز کردن محل کار چه در منزل و چه در بیرون منزل وجود دارد که در این مطلب از سایت یک مشهد بطور مختصر و مفید چند نکته را برای شما متذکر شده ایم که در ادامه می توانید مطالعه کنید.


ده نکته مهم برای تمیز کردن اتاق کار و محل کار

زود بهتر از دیر است:  لکه ها و چرک ها معمولاً بهتر و ساده تر تمیز می شوند وقتی شما در همان موقع و به سرعت اقدام به تمیز کردن آن می کنید. به طور مثال وقتی لکه سس قرمز روی پیراهن شما می ریزد با کمی آب و حداکثر صابون این لکه از روی پیراهن شما پاک می شود. اما اگر تا روز بعد صبر کنید و آنگاه بخواهید این لکه را پاک کنید با مشکل بیشتری مواجه خواهید بود. خلاصه اینکه لباس ها و همینطور فرش و موکت در مورد این اقلام توجه داشته باشید که انواع و اقسام لکه ها هنگامی که تازه اند راحت و ساده تر پاک می شوند تا زمانی که مدتی از ریختن آن گذشته است. البته این قضیه استثنا هم دارد. به طور مثال اگر گل روی فرش شما بریزد اگر شما بخواهید به سرعت آن را پاک کنید بسیار سخت تر است تا اینکه اجازه دهید خشک شود و سپس با یک جارو برقی آن را تمیز کنید.

از بالا به پایین بشویید: هنگامی که در حال تمیز کردن هستید با جاذبه نجنگید. قطعاً شکست خواهید خورد. معمولاً و یا بهتر است بگوییم در تمیز کردن هر چیزی، از بالا به پایین کار کردن معمولاً بهتر و بیشتر جواب می دهد تا بر عکس این کار. هنگامی که می خواهید کل منزلتان را تمیز کنید از بالاترین طبقه و ابتدا از اتاقها شروع کنید تا دوباره کاری نکرده باشید. هنگامی که می خواهید اتاقی را تمیز کنید، از سقف آغاز کنید و از بالای کمدها، سپس به سراغ دیوارها و درها و پنجره ها و در نهایت زمین را تمیز کنید. این باعث می شود تا شما مجدداً مجبور به جارو کردن زمین نشوید. برای تمیز کردن شیشه ها و آیینه ها هم از بالا به پایین این کار را انجام دهید. این ماجرا هم یک استثنا دارد و آن برای دیوارهای کثیف است. این دیوارها را اگر از بالا به پایین بشویید موجب می شود رگه هایی از چرک به سمت پایین سرازیر شود که تمیز کردن آنها دشوار تر خواهد شد.

 

اول جارو: اگر قصد تمیز کردن اتاق یا قسمتی از خانه را دارید به این نکته توجه کنید که ابتدا کارهایی را که به آب احتیاج ندارند مانند جارو کردن، گردگیری و جاروبرقی کشیدن را انجام دهید و سپس از مواد شوینده مایع و زمین شور و… استفاده کنید. اگر بخواهید روی زمین خیس جارو بکشید آلودگی بیشتری را با خود خواهد برد.

استفاده از روش خاص: برای تمیز کردن از روش خاص خود استفاده کنید. نیاز نیست بسیار از وسایل خارق العاده و غیر عادی برای تمیز کردن استفاده کنید. مطمئن باشید وسایل شما برای تمیز کردن منزل کافی هستند.

تمیز کردن اتاق کار

زمان بندی: مقداری زمان بندی درست در کارها می تواند تمیزکاری شما را ساده تر و سریعتر انجام دهد. به طور مثال اگر به روی زمین، زمین شور می ریزید اگر نیازی به صبر کردن هست تا جرم ها را پاک کند؛ کار دیگری انجام دهید و بعد به سراغ این کار بیایید. یا مثلاً در آشپزخانه روی گاز ماده تمیز کننده گاز می ریزید تا این ماده در حال عمل کردن است شما مواد غذایی را در یخچال جا به جا کنید یا ظرف های شسته شده را سر جایش بگذارید.

وسایل همراهتان باشد: وسایل مورد نظرتان برای تمیز کردن مانند شیشه پاک کن، تی، جارو، سفید کننده و… را با خود حمل کنید. این کار موجب می شود تا شما از این طرف و آن طرف رفتن بی جهت در خانه خودداری کنید. همچنین در زمان شما هم صرفه جویی خواهد شد. برای این کار می توانید از سبد های کیسه ای استفاده کنید. یا چرخی تهیه کنید کوچک و این وسایل را داخل آن بگذارید و هر طرفی که می روید آن را با خود بکشید و ببرید. برای حمل کلیه مایحتاجتان در هنگام کار منزل می توانید از روشهای دیگر هم استفاده کنید.

شرکت خدماتی تمیز کردن منزل در مشهد

امتحان کنید: اگر قرار است از شوینده جدیدی استفاده کنید آن را ابتدا در قسمتی که قبلاً تمیز کرده اید امتحان کنید. این کار همچنین برای شیئی که اولین بار است می خواهید آن را بشویید هم باید انجام شود. ممکن است آن ماده شوینده موجب رسیدن صدمه ای به شیء مورد نظر شما شود. امتحان کردن به شما این امکان را می دهد تا شما ببینید که آیا این شیء رنگش را از دست می دهد یا ماده شوینده صدمه ای می زند یا خیر.

مراقب باشید: برای تمیز کردن وسایلی که به مایعات و مواد شوینده حساسند مثل وسایل الکتریکی، مانیتور کامپیوتر، لنز دوربین و یا … ماده شوینده و مستقیماً به آن وسیله نزنید. ابتدا آن را به دستمال بزنید و سپس آن را روی وسیله بکشید. ریختن یا پاشیدن مستقیم این مواد به روی اینگونه وسایل ممکن است هم خطرناک باشد و هم به آن وسیله صدمه جدی بزند.

تمیز کردن محل کار

بله قبلاً شنیده اید: سازنده مبل های زیبای شما قطعاً بهتر از شما نحوه تمیز کردن آن ها را می داند. سازنده مواد شوینده هم بهتر از ما طرز استفاده از آنها را می داند. بنابراین سعی کنید همیشه برای تمیزکردن هر وسیله ای سعی کنید از روی دستورالعمل آن این کار را بکنید. از توستر و ماکروویو و آب میوه گیری گرفته تا لباس هایتان. هیچ وقت برگه مخصوص تمیز کردن و شستن وسایلی که این قابلیت را دارند را دور نریزید. به این طریق اگر قرار باشد صدمه ای وارد شود قطعاً کمتر است.

از خودتان مراقبت کنید: آخرین نکته. اما مهمترین آن. از خودتان مراقبت کنید. بسیاری از مواد شوینده شامل مواد اسیدی و مخرب هستند برای پوست، چشم، بینی و همینطور زبان شما. در هنگام شست وشو حتماً از دستکشهای کلفت و حتی الامکان از عینک های محافظ استفاده کنید. تا صدمه نبینید. در هنگام استفاده از این مواد در کارخانه از لباس های قدیمی و شلوارها و بلوزهایی که دیگر قابلیت پوشیده شدن ندارند استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخنها و همینطور جلوگیری از راه یافتن میکروب به زیر ناخن هایتان مقداری به زیر آنها وازلین بزنید تا میکروب و چرک به زیر آنها نرود. در اتاقی که کار می کنید حتماً پنجره ها را باز بگذارید تا گاز این مواد شوینده و سفید کننده به مجرای تنفسی شما آسیب نزنند.

راه های تمیز کردن دستشویی و حمام خونه

تمیز کردن حمام , شرکت نظافتی در مشهد

به دلیل وجود رطوبت و آب در حمام ها و دستشویی ها همواره جنس مصالح آنها از کاشی و سرامیک می باشند. تمیز کردن و برق انداختن کاشی و سرامیک کار خیلی سختی نیست. یک مشهد در این مطلب به شما راه ها و روش هایی رو برای آسان تمیز کردن حمام و دستشویی منزل تان به شما پیشنهاد می کند در ادامه ببینید.


اولین كار برای تمیز کردن حمام و دستشویی

قبل از اینكه بخواهید با انواع و اقسام زمین شوی ها و تمیزكننده های مایع، شروع به شست وشوی زمین و دیوارها بكنید با جارو گرد وخاك و موهایی را كه روی زمین ریخته را جمع كنید. پیشنهاد ما این است كه در صورت موجود بودن جاروبرقی از آن یا جاروی دستی كوچك استفاده كنید. این كار باعث می شود تا گرد وخاك و موها پس از تمیزكردن مجدداً برنگردند. اگر داخل توالت و حمام تان فرش كوچك یا قالیچه ای دارید مطمئن شوید كه روی آن راكاملاً با جاروبرقی تمیز كرده اید. پرده حمام را قبل از هركاری جدا كنید و بشویید. البته اگر قابل شست وشو است. پس از این كار می توانید اگر مایل بودید قالیچه و فرش داخل حمام را بشویید. به این ترتیب شما می توانید، قبل از شستن قالیچه و فرش پرده حمام را مجدداً آویزان كنید.

 

كار را تمام كنید

همیشه عادت دارید به كودكانتان بگویید كه عجول نباشند و كارهایشان را تا انتها و بدون عجله انجام دهند. این بار باید این نكته را به خودتان گوشزد كنید. به جای اینكه وارد دستشویی شوید و به فكر این باشید كه به سرعت به سراغ جای دیگر بروید، سعی كنید داخل دستشویی بمانید تا كاملاً تمیز شود. این به شما كمك می كند تا حواستان جمع باشد و موجب می شود تا شما فكر نكنید كه تمیزكردن این قسمت از خانه تمام روز شما را گرفته است.

شرکت نظافتی در مشهد


اول از توالت شروع كنید

قبل از استفاده از مواد شوینده یك بار سیفون توالت را بزنید. حالا مواد شوینده را داخل آن بریزید. اجازه بدهید چند دقیقه ای همین طور بماند. این كار باعث می شود تا لكه های روی توالت كاملاً از بین برود. در این مدت هم بیكار نمانید. از برس و تمیزكننده برای تمیزكردن سطح رویی توالت استفاده كنید. كاملاً سطح خارجی توالت اعم از اطراف و محل نشستن و سایر قسمتها را تمیز كنید. پس از این كار داخل توالت را با برس مخصوص بشویید. اگر اثری از لكه بود باز این كار را تكرار كنید و یك بار دیگر سیفون را بكشید. پس از این كار اگر مایلید می توانید از خوش بو كننده هم در پایان كار استفاده كنید.

راه های تمیز کردن دستشویی و حمام منزل

تمیز کردن حمام

نوبت به حمام می رسد. تمیزكردن پرده حمام را كه مرحله قبل انجام داده اید، دیوارها و شیرهای آب را كاملاً با مواد تمیزكننده بشویید. اگر حمام شما در شیشه ای دارد فراموش نكنید آن را هم با شیشه پاك كن تمیز كنید. این نكته را هم فراموش نكنید كه قبل از آغاز كار در حمام صابون و شامپو و سایر وسایل داخل آن را در گوشه ای قرار دهید.

تمیز کاری آینه ها

در دستشویی معمولاً آینه ها از قلم می افتد. این نكته را به خاطر بسپارید كه تمیز بودن آینه ها به تمیز جلوه كردن دستشویی بسیار كمك خواهدكرد. قبل از شستن محل دستشویی آینه ها را تمیز كنید با تمیزكننده شیشه و استفاده از دستمال توالت ویا یك كهنه یا پارچه نرم می توانید این كار را انجام دهید.

پاک کردن دستشویی

تمیزكردن سینك دستشویی بسیار آسانتر و ساده تر از هر قسمت دیگر است. ماده شوینده را بریزید و با آب بشویید و درنهایت با دستمال خشك كنید تا لكه های آب روی آن نماند. برای شستن سینك دستشویی نیاز نیست تا صبر كنید مایع دستشویی روی سینك مدت زیادی بماند و بعد شروع به شستن كنید.

اگر سوالی راجع به تمیز کردن اتاق خواب دارید اینجا کلیک کنید

تمیز کردن زمین

برای تمیزكردن زمین دو راه وجوددارد. اگر دستشویی شما راهی برای خروج آب دارد، آنگاه می توانید تمیزكننده را روی زمین بریزید و تمیز كنید. درغیر این صورت با استفاده از تی یا دستمال تمیز مرطوب زمین دستشویی را تمیزكنید.

شستن حوله ها

حالا نوبت مرحله آخر است. حوله های تمیز بردارد و در جای مخصوص در توالت قراردهید. دستمال های تمیز بیاورید و هرچه را كه درهنگام شست وشو خارج كرده بودید را به دستشویی برگردانید. حالا دستشویی شما كاملاً تمیز و شفاف شده. مطمئن باشید با این روش زمان زیادی از شما گرفته نخواهدشد و قطعاً توالتی تمیز و براق خواهید شد.

راه های تمیز کردن اتاق خواب منزل

تمیز کردن اتاق , اتاق تمیز کردن راه تمیز کردن اتاق خواب

تمیزی و آراستگی به انسان انرژی و طراوت می بخشد. خانه و محل زندگی که قرار است برای ما جایی برای آرامش و سکونت باشد تمیزی و مرتب بودن آن بسیار مهم است. اگر در مورد اینکه چگونه اتاق خواب مون رو تمیز کنیم سوالی در ذهن شما ایجاد شده حتما مقاله زیر را از سایت یک مشهد تا پایان مطالعه کنید.

چگونه اتاق خواب مان را تمیز کنیم ؟

اتاق خواب خصوصی‌ ترین فضای زندگی ماست و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تمیزی آن داشته باشید. حالا که نوروز را بهانه کرده ایم که نظم و تمیزی و تغییر را در خانه به وجود بیاوریم بهتر است از فضای شخصی خود شروع کنیم. تمیز كردن اتاق خواب ممكن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما اگر برای این كار برنامه نداشته باشید و از قبل ندانید كه چه می‌خواهید انجام دهید در طول كار دچار مشكلات زیادی می‌شوید. با ما همراه شوید و مراحل تمیز و مرتب کردن اتاق خواب را مرور کنید.

قبل از انجام هر كاری به فضای اتاق خواب خود فكر كرده و كارها را طبق اولویت و بر اساس یك زمان‌ بندی درست انجام دهید. یادتان باشد كه اتاق خواب شما مخصوص به خود شماست و شما بهتر از هر كسی آن‌جا را می‌ شناسید. اما برای این‌كه كار شما ساده‌ تر شود و بتوانید راحت‌ تر این كارها را انجام دهید ما ۴ نكته بسیار مهم در تمیز كردن اتاق خواب را گرد آوری كرده‌ایم تا شما بتوانید با پیروی از آن‌ها اتاق خواب خود را در سریع‌ ترین زمان ممكن تمیز كنید.

به تمام بی‌ نظمی‌ ها سر و سامان بدهید

بهتر است مانند دیگر اتاق‌ ها كارهای مربوط به تمیز كردن را از بالا به پایین انجام دهید. اولین گام در تمیز كردن و نظم ‌بخشیدن به هر اتاقی خلاص شدن از شر چیزهای كوچك یا نظم بخشیدن به آن‌ها است. این چیزهای كوچك می‌ تواند كاغذهایی كه روی هم قرار گرفته‌ اند، لباس‌هایی كه روی زمین پخش شده‌ اند، و یا كتاب‌هایی باشد كه در كنار تخت‌ خواب شما قرار گرفته‌اند. پس سعی كنید در اولین گام به این بی‌نظمی‌ها نظم دهید و تكلیف آن‌ها را روشن كنید. اكنون می‌ توانید كار را آغاز كنید. وقتی مشغول تمیز كردن اتاق خواب هستید، در حالی كه یك سطل آشغال و یك سبد رخت‌های چرك در دستان‌تان است در درون خانه كمی چرخ بزنید. این كار باعث می‌ شود تمام لباس‌ های كثیف را داخل سبد رخت‌ها و دور ریختنی‌ها را داخل سطل آشغال بریزید. این كار كمك زیادی به راحت‌ تر شدن ادامه كار شما می‌ كند.

تمیز کردن اتاق , اتاق تمیز کردن راه تمیز کردن اتاق خواب

به تخت‌ خواب خود نظم دهید

شاید در نگاه اول نظم ‌بخشیدن به تخت‌ خواب بیهوده به نظر برسد چراكه شب دوباره مجبوریم نظم آن را به هم بزنید. اما وقتی این كار را انجام دهید متوجه می‌شوید كه یك تخت‌ خواب منظم و جمع‌ شده می‌تواند حس و حال یك اتاق خواب را به سادگی تغییر دهد و ظاهر آن را منظم و جذاب‌تر كند. با این كار می‌توانید با نگاهی بازتر بخش‌های دیگر اتاق خواب خود را نظم دهید و به راحتی از پس كارها در كم‌ ترین زمان ممكن برآیید. بهتر است پیش از نظم بخشیدن به تخت‌خواب بالش‌ ها، لحاف یا پتو، روتختی و … را بشورید. خوابیدن بر روی تخت‌ خواب حس و حال بسیار خوبی دارد چه برسد به این‌ كه تمام قسمت‌ های آن پاكیزه نیز باشد.

به كمد لباس‌ های خود نظم دهید

این كار را شما باید هر روز انجام دهید. اگر این كار را نكنید كنترل كمد لباس‌های شما به مرور از دست‌تان خارج می‌شود. كمد لباس‌ های خود را در ذهن‌ تان تجسم كنید: شلوارها، لباس‌ های زیر، جوراب‌ ها، و غیره هر كدام در كجا قرار دارند؟ سپس به سراغ كمد رفته و به قسمت‌های مختلف آن نظم بدهید. فقط یادتان باشد كه بهتر است لباس‌هایی كه بیش از بقیه از آن‌ها استفاده می‌كنید در دسترس شما باشند تا هر گاه به آن‌ها نیاز داشتید بدون معطلی آن‌ها را از كمد لباس‌ها بیرون بیاورید. ییكی از پیشنهادهای ما این است كه به دقت به كمد لباس‌ها خود توجه كنید و ببینید كه كدام لباس‌ها را می‌توانید بیرون بریزید (مثلا لباس‌ هایی كه برای شما كوچك شده‌ اند و یا دیگر از آن‌ ها استفاده نمی‌ كنید). مطمئن باشید همیشه لباس‌هایی وجود دارند كه شما به آن‌ها علاقه‌ ای ندارید و به همین دلیل از آن‌ ها استفاده نمی‌كنید و فقط كمد شما را شلوغ كرده‌ اند. البته بهتر است آن‌ها را بیرون نریزید بلكه آن‌ ها را به یك موسسه خیریه اهدا كنید.

شماره تماس شرکت خدماتی نظافت منزل مشهد تمیز کردن منزل و خانه توسط خانم در مشهد

اتاق خواب را گردگیری كنید و سپس جارو برقی بكشید و در نهایت یك عطر بسیار خوش‌ بو را در هوای آن اسپری كنید.

قفسه‌ ها، گوشه‌ ها، و شكاف‌ ها (و البته زیر و پشت تخت‌خواب) قسمت‌ هایی هستند كه گرد و خاك در آن‌ ها بسیار موجود است. بهترین كار این است كه با یك دستمال پارچه‌ ای نم‌ دار این گرد و خاك‌ ها را تمیز كنید. البته به یاد داشته باشید كه برخی از گرد و خاك‌ ها با یك بار دستمال كشیدن از بین نمی‌ روند. در این حالت یك بار روی آن‌ ها را تمیز كنید، سپس دستمال خود را آب بكشید و بعد برای بار دوم این قسمت را تمیز كنید. وقتی كل اتاق را گردگیری كردید می‌ توانید كف آن را جارو برقی بكشید. با برخی از وسایل موجود در اتاق خواب خود مانند آباژورها و پرده‌ ها مهربان باشید. در مورد این وسایل بهتر است گرد و خاك آن‌ها را با یك دستمال نرم و كاملا پاكیزه تمیز كنید. البته می‌ وانید جارو برقی را در كم‌ ترین حالت مكش خود قرار دهید و سپس با فاصله آن را در قابل این وسایل بگیرید تا گرد و خاك آن‌ ها از بین بروند. پس از این كه تمام این كارها را انجام دادید یك ماده معطر و خوش‌ بو را در هوای اتاق خواب خود اسپری كنید. این كار باعث می‌شود كه حس و حال اتاق خواب شما به كلی دگرگون شود و روحیه شما در آن بیش‌ تر شده و در نهایت خواب بهتری داشته باشید.