مشهد / تعمیر گیربکس اتومات در مشهد

تعمیر گیربکس اتومات در مشهد

تعمیر گیربکس اتومات در مشهد تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک مشهد ماشین 206 ، پراید، مگان ، ریو و الگانس و … آدرس و شماره تماس تعمیر کار خوب و مجرب گیربکس اتومات در شهر مشهد

گیربکس اتوماتیک چیست

تعمیر گیربکس اتوماتیک در مشهد

امروزه وسایل نقلیه از اهمیت زیادی برخوردار هستند چرا که در صورت نبود و یا کمبود آنها تعداد زیادی انسان قادر به رسیدگی به امور زندگی روزانه خود نخواهند بود. گیربکس یا جعبه ایی که درون آنها چرخ دنده با ابعاد مختلفی وجود دارند و کارش این است که میزان نیروی موتور را به انتخاب راننده به چرخ های ماشین انتقال دهد. مثلا زمانی که راننده دنده ماشین را تغییر می دهد از دو به سه یا بالعکس سرعت و قدرت دریافتی از موتور به چرخ ها تغییر میکند. در این مقاله از سایت یک مشهد تفاوت گیربکس اتوماتیک و دستی و همچنین نحوه عملکرد گیربکس اتومات را به شما آموزش خواهیم داد.


تفاوت بین گیربکس اتوماتیک و دستی

اگر شما یک ماشین با گیربکس اتوماتیک رانده باشید، دو تفاوت بزرگ بین گیربکس های اتوماتیک و گیربکس های دستی را می شناسید:

* خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک پدال کلاچ ندارند.

* خودرو های دارای گیربکس اتوماتیک نیازبه تعویض دنده دستی ندارند. یک بار شما دنده را در حالت drive قرار می دهید و دیگر نیازی به انجام کاری نیست!

گیربکس اتوماتیک (بعلاوه مبدل گشتاور) و گیربکس دستی (با کلاچ) دقیقاً مانند هم عمل می کنند، اما از راه های کاملاً متفاوت. روش گیربکس اتوماتیک برای تعویض دنده کاملاً شگفت انگیز است.

خودرو های بدون گیربکس محدود به یک «نسبت انتقال دور» هستند. این نسبت قابل انتخاب است و به خودرو اجازه می دهد که با حداکثر سرعت مطلوب حرکت کند. اگر حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت را می خواهید، پس باید انتقال دور شما شبیه دنده سه گیربکس های دستی خودرو ها باشد.

شما احتمالاً در حین رانندگی با خودرو های دارای جعبه دنده دستی فقط از دنده سه استفاده نمی کنید و اگر هم این کار را بکنید شتاب مورد نظرتان را در هنگام شروع حرکت نخواهید داشت و در سرعت های بالا نیز، موتور زوزه ای شدید خواهد داشت (اگر عقربه نشان دهنده دور موتور نزدیک خط قرمز شود) در این حالت موتور خودرو به زودی فرسوده می شود و تقریباً غیر قابل راندن است. ادامه مطلب