مشهد / دکتر پوست و مو در مشهد / راهنمای تشخیص نوع پوست

راهنمای تشخیص نوع پوست

پزشک متخصص پوست و زیبایی

پوست یکی از قسمتهای حساس بدن است که نیاز به توجه ویژه دارد. ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در مورد انواع پوست و اینکه چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم، مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم.

انواع پوست

پوست نرمال:

نه زياد خشك و نه زياد چرب ميباشد-مــنــافــذ پـوست قابل رويت بـوده امـا بـزرگ و يـا مســدودنيستند- پس از شستشو نرم و لطيف ميگردند- به نـدرت صورت جوش ميزند.

پوست چرب:

پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخيم و خشن مي بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رويت ميباشد- پوست براق است. صورت زياد جوش مي زند-گرد و غبار و آلودگي بيشتري را به خود جذب مي كند- غـدد چـربـي بـيـش از حـد فـعـال ميباشند به همين خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست كـمـتـر چـروكيده ميشود.

پوست خشك:

پوست نازك و كاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـك است- منافذ پوست بسيار ريز ميباشند- صورت بندرت جوش مي زند- چون غدد چربي كم كار ميباشند بنابراين پوست خشك و معمولا پوسته پوسته ميگردد- مـستعد چين و چروك مي بـاشد- در زمستان پوست خشك تر شده و خارش پيدا مي كند.

تشخیص نوع پوست,پزشک متخصص پوست و زیبایی

پوست ترکیبی :

اغلب افراد پوستشان پوست تركيبي مي بـاشد بـديـن مـفهوم كه بخشي از پوستشان چرب و بخشي خشك است- خشكي معمولا در نواحي گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحي پيشاني، بيني و چانه- بهتر است براي نواحي چرب يك نوع فراورده و نواحي خشك فراورده ديگري استفاده كنيد.

پوست حساس:

بـه آسـانـي تــحريـك مي گردد و ايجاد خارش، سوزش، قـرمــزي و ساييدگي در پوست مي گردد- گهگاهي جوش ميزند.

طریقه تشخیص نوع پوست

برای تشخیص نوع پوست خود کافی است یک تکه کاغذ را بر روی پیشانی، گونه ها و شانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید. اگر بر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود، پوست شما چرب است. اگر فقط اثر مختصری از چربی بر روی کاغذ بیفتد نشانه این است که شما دارای پوست معمولی هستید. اگر کاغذ با اصطکاک روی پوست حرکت کند و هیچگونه اثری از چربی بر روی آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شماست. اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی و چانه و بینی کشیده می شود چرب ، ولی کاغذی که بر روی گونه ها کشیده می شود هیچگونه چربی نداشته باشد، نشانه آن است که پوست شما از نوع مختلط است.
توجه داشته باشید
که حداقل چهار ساعت پیش از انجام این آزمایش نباید صورت خود را با آب و صابون شسته و یا از کرم و لوازم آرایش بر روی آن استفاده کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.