مشهد / مقالات آموزشی / حجامت در منزل در مشهد توسط خانم و آقا

حجامت در منزل در مشهد توسط خانم و آقا

 

در این مطلب توضیح مختصری راجع به آنچه که باید در مورد حجامت بدانید و در پایان راه تماس برای حجامت کردن در مشهد به شما معرفی خواهد شد. دارای پیشینه تاریخی چند هزار ساله در بین جوامع بشری است. برخی از متخصصین طب سنتی پیدایش حجامت را حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می دانند. حجامت از کشور مقدونیه به یونان آمد و در آنجا از حدود ۲۲۰۰ سال پیش از میلاد و در هندوستان ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد در هندوستان رواج داشته است.

تاریخچه حجامت در ایران

در طب ایرانی نیز، حجامت به‌عنوان یک روش درمانی کارآمد مورد توجه است که در آثار مختلف طبی آن دوران به‌خوبی دیده می‌شود. این توجه، با ظهور دین اسلام و ورود آن به فلات ایران قوت گرفته است، چرا که آثار درمانی این روش، مورد تأیید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار بوده است.

در فصل بهار روزی بنام عید خون وجود داشته که در آن روز مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان اقدام به حجامت میکردند و معتقد بودند پلیدی های خون که در یکسال گذشته در بدن جمع شده از بدن خارج میشود

پس از ورود اسلام به ایران بزرگان طب ایران مانند رازی , ابوعلی سینا , جرجانی و دیگران نیز از حجامت در درمان بیماری ها استفاده میکردند . لازم به ذکراست سابقه مکتوب حجامت به بیش از ۴۶۰۰ سال پیش باز میگردد که اين موضوع نشان دهنده سابقه بسیار طولانی این روش درمانی میباشد و پابرجا ماندن این روش درمانی تا اکنون نشان دهنده فوائد سرشار آن می باشد.

حجامت مشهد قاسم آباد ، پیروزی ، آزاد شهر در منزل

حجامت چیست

در هر نوبت حجامت عام مقداری بین ۵۰ تا ۷۰ سی سی خون از فرد خارج می شود. البته گاهی کمتر و گاهی بیشتر از این مقدار نیز خون گیری انجام می شود که این موضوع وابسته به طبع فرد سن و سال و جنسیت و سایر فاکتورها می باشد .

ولی آنچه در حجامت مهم است نحوه انجام صحیح عملیات خونگیری است و نه حجم خون خروجی یعنی حتی با خروج مقدار کمی خون , شخص از فوائد حجامت بهره مند می شود.

حجامت یکی از رایج ترین روشهای درمانی در طب تاربخی و سنتی ایران میباشد که در آن با روشهایی خاص و از مواضع مشخص و شناخته شده در بدن خونگیری انجام ميشود و هدف آن در افرادی که بیماری خاصی ندارند جلوگیری از بیماری و واکسیناسیون است و درفرادی که بیمار میباشند و یا دچار غلظت و چربی خون هستند درمان و رفع مشکل می باشد. پس نتیجه می گیریم که حجامت هم در پیشگیری و هم در درمان بیماری ها مفید و اثر بخش است.

خواص حجامت برای بدن

با پژوهش های که توسط متخصصین طب سنتی انجام شده حجامت در درمان بیماری های زیر مفید است.

بیماری های اعصاب و روان مانند اضطراب و افسردگی

بیماری های پوستی

آلرژی های فصلی و دارویی و غذایی

چربی خون بالا

دیابت غیر وابسته به انسولین

دردهای عضلانی و رماتیسم

سردردهای عصبی و میگرن

اعتیاد به مواد مخدر

بیماریهای انسداد عروق کرونر قلب

عوارض بعد از یائسگی

دردهای قائدگی در بانوان و دوشیزگان

بیماریهای عفونی

بیماریهای هورمونی

حجامت توسط خانم در منزل مشهد

حجامت مناسب چه سنی است

حجامت بجز چهار ماه اول زندگی در بقیه سنین به شرط اینکه فرد بنیه و توان کافی داشته باشد قابل انجام میباشد.

حجامت برای چه افرادی ممنوع است

افرادی که دارای کمبود پلاکت خون میباشند

زنان در هنگام عادت ماهیانه

افرادی که دارای فشار خون مقطعی بالا هستند

افرادی که دچار بلغم شدید هستند

کودکان از بدو تولد تا چهار ماهگی

زنان باردار تا اتمام ماه چهارم حاملگی

حجامت در منزل در مشهد

 

خدمات حجامت برای بانوان و آقایان در تمام نقاط مشهد و در منزل شما انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.