مشهد / مقالات آموزشی / از بین بردن موهای زائد با لیزر

از بین بردن موهای زائد با لیزر

روشهای خانگی رفع موهای زاید,ساده ترین روش رفع موهای زائد

یکی از کارهایی که اغلب خانمها در انجام آن دچار مشکل هستند، از بین بردن موهای زائد است. روشهای مختلفی برای از بین بردن موهای زاید وجود دارد که ما در این مطلب از یک مشهد به لیزر کردن موهای رائد بدن پرداخته ایم.

روش خانگی از بین بردن موهای زائد

گرچه داشتن موهای ریز صورت و دیگر اعضای بدن طبیعی است، ولی وجود موهای ضخیم برای بسیاری از خانم ها، می تواند واقعا آزاردهنده باشد. برای همین همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار، راه های مختلفی مانند ایپلاسیون، لیزر و… را امتحان می کنند که معمولا این روش ها مضراتی برای پوست دارد و راه حال هایی موقتی به شمار می روند.
پس پیشنهاد می کنیم برای محو موهای زائد، روش های طبیعی و خانگی را امتحان کنید که دردناک نیستند و اثر طولانی تر دارند.

زردچوبه

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها با استفاده از زردچوبه، موهای زائد خد را از بین می برند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید.

برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

آرد ذرت

تخم مرغ علاوه بر خواص مفیدی که برای پوست و مو دارد، برای حذف موهای زائد نیز از آن استفاده می شود. یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری آرد ذرت کاملا مخلوط کنید. سپس این خمیر را روی موهای زائد قرار دهید و بگذارید روی پوست تان خشک شود. پس از خشک شدن می توانید آن را تکه تکه کرده و از پوست تان جدا کنید. می توان از این خمیر هفته ای دو بار استفاده کرد.

آرد نخود

استفاده از یک خمیر طبیعی به عنوان لایه بردار پوست می تواند باعث کم شدن رویش مو شود. آرد نخود این خاصیت را دارد. آرد نخود را (بهتر است نخودها را خودتان آرد کنید) با چند قطره روغن مورد علاقه خود مثل روغن زیتون مخلوط کرده و یک خمیر نرم تهیه کنید. این خمیر را روی پوست بدن تان به خصوص جاهایی که مو رشد می کند (مثل پا و دست) بمالید و بگذارید خشک شود.
زمانی که خمیر در حال خشک شدن بود، با کف دست محل مورد نظر را آرام آرام ماساژ دهید تا از پوست لایه برداری شود. اگر هفته ای دو بار این کار را انجام دهید، بعد از چند هفته متوجه کاهش رویش و ضعیف شدن ریشه های مو می شوید.

پرسش هایی درباره لیزر کردن موهای زائد

۱٫ تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است و آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها می‌شود؟

برای درمان موهای زائد ۳ روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی يك‌بار برای صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمايش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

۲٫ بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر، نتیجه تا چه زمانی ماندگار است؟

معمولا بعد از ۴ تا ۶ جلسه لیزر هر ۶ ماه یک بار (بین ۳ تا ۴ بار) آن را شارژ می‌کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ درصد کم می‌شود.

۳٫ آیا لیزر موهای زائد می‌تواند مضراتی هم داشته باشد؟

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

۴٫ آیا فقط پزشک متخصص پوست باید این کار را انجام دهد؟

بله. بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد انجام دهد زیرا دستگاه‌ها و پوست‌های مختلف را می‌شناسد و کار را صحیح انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.