مشهد / مقالات آموزشی / فیزیوتراپ کیست و چه وظایفی دارد؟

فیزیوتراپ کیست و چه وظایفی دارد؟

پزشکان فیزیوتراپ مشهد

فیزیوتراپی یکی از مراکز مهم در حوزه پزشکی است که ممکن است هر فردی بنا به هر علتی به آنجا مراجعه کرده و مشکلات حرکتی خود را با کمک فیزیوتراپ ها برطرف کنند. ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در این مورد بیشتر صحبت کرده ایم.

معرفی شغل فیزیوتراپیست

فیزیوتراپ – مسیر ایرانی
اگر به درمان های تسکین دهنده درد بدون نیاز به دارو و جراحی علاقه دارید، این شغل مناسب شماست.

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای یا اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. در واقع فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن

حجامت در مشهد

فیزیوتراپیست به تنظيم ستون فقرات و ساير مفاصل بدن جهت اصلاح ناهنجاري هاي غير طبيعي، معاينه بيمار براي تشخيص ماهيت و ميزان اختلال، به كارگيري اقدامات تكميلي مانند ورزش، استراحت، آب درماني، نور درمانی و گرما درماني می پردازد. او مفاصل، استخوانها و بافت های نرم را به گونه ای ماساژ می دهد که به کنترل درد و جلوگیری از جراحات و صدمات دوباره آنها کمک می کند.

وظایف فیزیوتراپیست

صحبت با بیماران در مورد دردها و مشکلات آنها به صورت دقیق

انجام برخی آزمایشات مانند آزمایش خون و رادیولوژی

توجه به تشخیص های پزشکان در مورد بیمار و همکاری با آنها

تهیه یک برنامه درمان برای بیماران متناسب با وضعیت روحی و جسمی آنها

استفاده از دستگاه های مختلف فیزیوتراپی در درمان بیماران

انجام اعمال فیزیوتراپی مانند ماساژ، گرما دادن و … برای بیماران

دادن مشاوره به بیماران در خصوص سبک زندگی، رژیم غذایی و یا انجام ورزش های خاص

دادن آموزش های لازم به بیماران و خانواده های آنها در جهت رفع بیماری

ارزیابی روند پیشرفت و بهبود بیمار

تهیه گزارش درمان در انتهای جلسات فیزیوتراپی برای ارائه به پزشک بیمار

مراکز فیزیوتراپی

ماهیت فیزیوتراپی

فیزیوتراپی، فراهم کننده خدمات برای مردم و جمعیتها می‌باشد تا حداکثر حرکت و توانایی عمل(Movement and functional ability) را در طول دوران زندگی حفظ نماید ویا توسعه داده و به حال اول بر گرداند. فیزیوتراپی شامل ارایه خدماتی است به حرکت و عملکرد فرد میباشد که توسط فرآیند پیری یا صدمات و بیماریها، مورد تهدید قرار می‌گیرند. حرکت(Movement) کامل و کارامد در قلب چیزی قرار دارد که از آن به عنوان سلامتی نام برده می‌شود.

فیزیوتراپی به شناسایی و افزایش پتانسیلهای حرکتی برای بهبود، پیشگیری(Prevention)، درمان و نوتوانی، می‌پردازد. فیزیوتراپی شامل اثرات متقابل فیزیوتراپیست، بیمار وخانواده آنها و یا سایر افرادی می‌باشد که از بیمار مراقبت می‌کنند، بر یکدیگر می‌باشد، تا بتوانند پتانسیلهای حرکتی بیمار را ارزیابی کرده و در ایجاد اهداف مورد نظر همه با استفاده از دانش و مهارتهای ممتاز فیزیوتراپیست به توافق برسند.

دیدگاه منحصر به فرد فیزیوتراپیست از بدن و نیازها و پتانسیلهای حرکتی آن برای رسیدن به تشخیص و استراتژی درمانی نقش اساسی دارد و تثبیت کننده هر موقعیتی می‌باشد که در آن خدمات ارایه می‌شود. این شرایط با توجه به هدف فیزیوتراپی در بهبود سلامت، پیشگیری، درمانی و بازتوانی، متغیر است.

فيزيوتراپيست ها در چه مکانهايي کار ميکنند:

آسايشگاه ها ،بيمارستانها، مراکز نگهداري،مراکز بازتواني و اقامتگاه ها،مطب/ کلينيکهاي خصوصي فيزيوتراپي ، درمانگاه بيماران سرپايي،مراکز اجتماعي:مراکز مراقبتهاي مرتبط با سلامتي اوليه،خانه هاي اشخاص(Individual Homes).،مراکز آموزشي و تحقيقاتي،مراکز بهداشت حرفه اي،مدارس،مراکز مراقبت از شهروندان سالمند،مراکز ورزشي،شرکتها و محلهاي کار،مکانهاي عمومي (مانند تفرجگاه ها) براي بهبود سلامت،کارخانجات،حوادث غيرمترقبه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.