مشهد / راهنمای سفر به مشهد / سالن های آمفی تئاتر مشهد

سالن های آمفی تئاتر مشهد

بزرگترین سالن های آمفی تئاتر مشهد,آدرس سالن های آمفی تئاتر مشهد

وجود سالن اجتماعات یا آمفی تئاتر در هر شهری بنا به اقتضای مدرن شدن زندگی و برای گردهمایی های عمومی و یا گردهمایی های اختصاصی در حوزه های اداری، علمی و… به یکی از ضروریات زندگی امرزه تبدیل شده است. ما در این مقاله از یک مشهد برای شما در این مورد بیشتر صحبت کرده ایم.

سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مشهد

مشهدتئاتر از مجهزترین سالن های تئاتر مشهد اما مهجور  دارای ۳۵۰ صندلی است. دارای ۴ اتاق تمرین و دو اتاق گریم می باشد. در سال ۱۳۷۹ با برگزاری جشنواره تئاتر استانی افتتاح شد. ۱۲ سال به اجاره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درآمد. در سال ۹۰ به بیمارستان شهید هاشمی نژاد برگردانده شد.

هم اکنون آمفی تئاتر این مجتمع قابلیت اجرای تئاتر دارد. -در این سالن تئاتر نمایش هایی چون «روزگاران»، «زنان نوغان»، «آنتیگونه»، کشتی گیرنده با خرس»، پایان کبوتر»، «زن و مرد» و «هیس اینجا چند مانکن خوابیده اند» و … برگزاری چند دوره جشنواره تئاتر مشهد و نیز استانی از دیگر فعالیت های این سالن تئاتر می باشد. اپرای عروسکی رستم و سهراب به کارگردانی بهروز غریب پور از پرتماشاگرترین آثار به اجرا درآمده در این سالن تئاتر مشهد است.

بزرگترین سالن های آمفی تئاتر مشهد,آدرس سالن های آمفی تئاتر مشهد

در مورد آمفی تئاتر بیشتر بدانید

معنی کلمه آمفی تئاتر

سالن بزرگ
سالن نمایش
تالار

آمفی تئاتر چیست؟

جای نشستن تماشا کنندگان در تماشاخانه های یونان و روم قدیم که ردیفهای آن بشکل دایره یا بیضی و دارای پلکان بوده و صحنه در وسط آن جای داشته است . امروزه هم این سبک در بعضی ممالک مستعمل است.

۱- آمفی تئاتر (amphitheater) برای جایی که در آن هنرپیشگان داستانی را به نمایش درمی‌آورند و نیز برای تئاتر به‌کار می‌رود.

۲- در کاربرد انگلیسی، دو نوع سازۀ ساختمانی وجود دارد که برای آن‌ها واژۀ آمفی‌تئاتر به‌کار می‌رود: یک نوع آن آمفی‌تئاترهایی است که در روم باستان ساخته می‌شد که شناخته‌شده‌ترینِ آن‌ها بنای کولوسئوم است. از تماشاخانه های ایران میتوان به تماشاخانه سنگلج،تماشاخانه ایرانشهر،تئاترشهر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.