مشهد / راهنمای سفر به مشهد / مرکز خرید الماس شرق مشهد و معماری آن

مرکز خرید الماس شرق مشهد و معماری آن

نام بهترین مرکز خرید مشهد,نام طراح الماس شرق مشهد

یکی از مجتمع های خاص در مشهد، الماس شرق است که دارای خصوصیات خاصی است و یکی از اصلی ترین مراکز خرید مشهد هم محسوب می شود که در این مقاله از یک مشهد درباره آن بیشتر می خوانید. از جمله در مورد وضعیت معماری الماس شرق، طراح الماس شرق و…

بررسی ویژگیهای خاص مجتمع تفریحی الماس شرق

کارفرما : شرکت سپاد خراسان
مشاور : مهندس سهرابیان و گروه همکار

-یکی از بزرگترین ساختمان های تجاری شهر مشهد مقدس ، مجتمع الماس شرق می باشد که این پروژه عظیم از مهر ماه سال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت ۱۸۶۰۰ متر مربع آغاز به کار کرده است.

-مجتمع تجاری الماس شرق دارای زیر بنایی در حدود ۶۵۰۰۰ متر مربع می باشد که در ۵ طبقه به ارتفاع هر طبقه۴٫۵ متر بنا شده است.

-بنا شامل ۱۲۰۰ باب مغازه – یک کافی شاپ – یک رستوران بزرگ به همراه یک تراس با چشم اندازی زیبا مشرف به آب نما – فضای تفریحی جهت کودکان -سالن اجتماعات نمازخانه با سرویس های مربوطه و همچنین مجموعه اداری که در کل مساحتی بالغ بر۶۵۰۰۰ متر مربع را تشکیل می دهند.

-پروژه الماس شرق در شهر زیارتی مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی ،زیر مجموعه طرح عظیم مرکز تجارت جهانی خیام واقع شده است.

-در مجاورت این سازه پارکینگ ۵ طبقه الماس شرق با زیر بنای حدود ۲۷۰۰ متر مربع قرار گرفته که در طبقات ۱-و۰ و۱ +و۲+با سازه الماس شرق بوسیله ی تونل وپل متصل شده است.

-در نمای خارجی وداخلی این سازه از مصالح متنوعی همچون سنگ وشیشه, فلزو بایرامیکس و…. استفاده شده است.

-دسترسی بدون پله و آسانسور به تمامی طبقات با استفاده از شیب ۳% برای راهروی میانی را شاید بتوان بارزترین ویژگی الماس شرق دانست.
-معماری الماس شرق تلفیقی از اسلامی (سنتی) و مدرن می باشد و در قسمت بالای آن، گنبد الماسی شکل بزرگی به قطر ۵۰ متر قرار گرفته است که بین اسم مجتمع و معماری آن ارتباط برقرار می کند.

نام بهترین مرکز خرید مشهد,نام طراح الماس شرق مشهد

بیشتر بدانید

ساخت این مجتمع در سال ۱۳۸۰ شروع و در سال ۱۳۸۴ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. طراحی و اجرای این مجتمع توسط خلیل سهرابیان صورت پذیرفت.
در نهایت اینکه به علت تنوع زیاد اجناس با کیفیت در این مجموعه، زائران و گردشگران می توانند برحسب علاقه و سلیقه ی خود انواع سوغات و صنایع دستی مشهد را تهیه کنند.

اکثر واحدهای این مجتمع شامل نمایندگی ها، مراکز فروش و توزیع لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، چینی و بلوریجات، خدمات کامپیوتر، اینترنت، انواع پوشاک، کیف، کفش، اسباب بازی، سیسمونی نوزاد، صنایع دستی، زعفران فروشی، خشکبار، دوربین، تلفن همراه، لوازم لوکس و دکوری واگذار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.