مشهد / راهنمای سفر به مشهد / لیست شهربازی های مشهد + آدرس و امکانات

لیست شهربازی های مشهد + آدرس و امکانات

نام شهربازی های مشهد,آدرس شهربازی های مشهد

یکی از قطب های گردشگری ایران شهر مشهد است چرا که فرد گردشگر یا مسافر برای اهداف زیارتی و سیاحتی هر دو به این شهر سفر می کند. در زمان مسافرت به مشهد بچه ها می خواهند به شهر بازی بروند و برای همین هم ما در این مطلب از یک مشهد نام بهترین شهربازی های مشهد را به همراه جزییات ارائه شده در آنها را منتشر کرده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشند.

شهربازی های معروف مشهد

مجموعه شهربازی پارک ملت مشهد

در سفر به مشهد ، شهربازی ملت که مهم ترین شهر بازی های مشهد است را از دست ندهید . در واقع وسعتی معادل چهار هکتار از پارک ملت به مجموعه شهربازی اختصاص یافته است. این پروژه با همکاری شهرداری مشهد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و متخصصان ساخت ماشین‌آلات تفریحی به انجام رسیده است که در اسفند ماه ۱۳۸۰ش با انعقاد قرارداد میان شهرداری و سرمایه‌گذاران کار آن آغاز و در اسفند ماه ۱۳۸۳ به اتمام رسیده است. این مجموعه دارای انواع وسایل بازی، مناسب کودک تا بزرگسال است که می‌توان لحظات سرشار از هیجان و سرگرم کننده‌ای را در آن تجربه نمود. از جمله این وسایل و دستگاه‌های تفریحی می‌توان به ماشین برقی، GYROSWING، بزرگترین‌ترن هوايی ایران ویژه بزرگسالان به ارتفاع ۵/۱۶ متر و طول ریل ۶۴۰ متر، هلی‌کوپتر کودک، ترن هوايی کودک، دستگاه‌های قطار، سورتمه و بشقاب پرنده و… اشاره نمود. افزون بر این دستگاه فان‌فار (چرخ و فلک) شهربازی پارک ملت، پس از لندن و ایتالیا، با ارتفاع ۸۰ متر و وزن ۲۶۰ تن و ۵۶ کابین با ظرفیت ۴۴۸ نفر، سومین فان‌فار جهان محسوب می‌شود. بالاترین نقطه این دستگاه مکانی است که می‌توان حرم مطهر رضوی، ‌بافت شهر مشهد و طبیعت زیبای پیرامون شهر و… را مشاهده نمود.

معروف ترین شهربازی های مشهد,بلیت شهربازی های مشهد


مجموعه فرهنگی تفریحی کوهسنگی مشهد

این محدوده به شکل مثلثی است که بخش عمده آن را ارتفاعات سنگی تشکیل می‌دهد. در این اراضی دو کوه کم ارتفاع سنگی قرار دارد که شکل و جنسیت خاص آن‌ها سبب نام‌گذاری این مکان شده است. از ارتفاعات کوهسنگی چشم‌انداز زیبايی از شهر مشهد و حرم مطهر رضوی دیده می‌شود. وجود باغ‌های متعدد در شهر مانند باغ ملک‌آباد، باغ آستان قدس به زیبایی این مناظر می‌افزاید. بهترین و زیباترین منظر از شهر و پیرامون آن از فراز ارتفاعات کوهسنگی در ساعات بعدازظهر و عصر رؤیت می‌شود. بنابر روایات معتبره اسلامی، کوهسنگی همان مکانی است که حضرت رضا(ع) در جریان هجرت تاریخی – سیاسی خود از مدینه به مرو در زمان ورود به عارفی (مثقب) به این کوه تکیه نمودند و فرمودند: خداوند به آن برکت دهد. همچنین در دوره تیموری و صفوی نیز از این کوه یاد شده است. مساحت پروژه مجموعه فرهنگی – تفریحی کوهسنگی در حدود یکصد هکتار است که به صورت هشت باغ، شامل بهشت، فرهنگی، سنگی، طبیعی، آرامگاه، ‌ورزشی و تفریحی طراحی شده است. به طوری که در هر یک از باغ‌ها حس تازه‌ای متبلور می‌شود. مزار شهدای گمنام نیز همچون نگینی بر تارک کوه می‌درخشد. امروزه بازار هنر خراسان نیز از جاذبه‌های گردشگری این مجموعه محسوب می‌شود. علاوه بر آن ساختمان سیزده طبقه موزه بزرگ خراسان از طرح‌های آینده در کوهسنگی قرار دارد. فروشگاه‌های پیرامون این مجموعه عرضه‌کننده انواع ملزومات و سوغات از جمله ظروف ساخته شده از سنگ سیاه هرکاره می‌باشد.


مجموعه تفریحی فرهنگی کوهستان پارک شادی مشهد

کوهستان پار شادی از بهترین شهر بازی های مشهد است . این مجموعه واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد شهر مشهد محدوده‌ای به وسعت ۳۰ هکتار را به خود اختصاص داده که در سال ۱۳۶۸ تاسیس و فعالیت آن در نهم تیر ماه ۱۳۷۰ آغاز شد. زیر بنای ساختمان‌های احداث شده در مکان مزبور ۱۸ هکتار می‌‌باشد. کوهستان پارک علاوه بر پر کردن اوقات فراغت زائرین محترم و مجاوران، محل‌هایی مشخص نیز برای استراحت خانواده‌ها و صرف غذا دارد. از جمله تسهیلات این مجموعه هماهنگی با اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای سرویس‌دهی به علاقه‌مندان است.این مجموعه شامل واحد افلاک نما برای استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان، وسایل و دستگاه‌های متنوع بازی و سرگرمی، فروشگاه‌ های سوغات و صنایع دستی است.


مجتمع ورزشی تفریحی ارشاد مشهد

از دیگر شهر بازی های مشهد ، مجتمع ارشاد است . این مجموعه با وسعت ۷ هکتار واقع در انتهای بلوار وکیل‌ آباد، نرسیده به دو راهی شاندیز ـ طرقبه، فرعی سمت راست توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۶۱ش به بهره‌برداری رسیده است. از جمله امکانات این مکان باید به زمین اسکیت، زمین والیبال، زمین تنیس، کارتینگ (ماشین‌های کوچک مسابقه)، میدان پرش با اسب (مانژ) به صورت روباز و سرپوشیده به همراه آموزش سوارکاری اشاره کرد. فضای این مجموعه با وجود سایه‌های دلپذیر و امکانات تفریحی مکان مناسبی برای خانواده‌های علاقه‌مند می‌باشد.

آدرس شهربازی های شهر مشهد


راهنمای خطوط مترو در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.