مشهد / کاشت مو در مشهد / انواع روشهای کاشت مو را می دانید؟

انواع روشهای کاشت مو را می دانید؟

بهترین روش کاشت مو

ریزش مو یکی از عمده ترین مشکلاتی است که در حوزه مراقبت از پوست و مو برای خانمها و آقایان پیش می آید به حدی که برخی مجبور هستند که برای جبران نتیجه این مشکل به عمل کاشت مو روی آورند و ما در این مطلب از یک مشهد برای شما در این مورد بیشتر صحبت کرده ایم.

انواع روش های کاشت مو

متد FUT

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که معمولا تحت بی حسی موضعی انجام شده و حاوی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که حاوی ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو می باشد و سپس محل عمل به ظرافت ترمیم شده و چون خط برداشت در مسیر رویش موها بوده معمولا محل ترمیم دیده نمی شود. سپس توسط تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو بصورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده جهت کاشت می شود. در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر فرد نبوده و فقط ناحیه ای که جهت برداشت و کاشت لازم است کوتاه می شود و سپس فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم طبق طرح از قبل تعیین شده کاشته می شود. از دیگر ویژگی های این روش سرعت عمل پیوند در طی سه تا پنج ساعت می باشد.

در حال حاضر FUT مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا بوده و تا ۹۷ % استفاده کنندگان از این روش به نتیجه دلخواه رسیده اند.

متد FIT

بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می شود ،عمل برداشت انجام شده مجدداً بوسیله پانچ یا slit پیوند داده می شود. بطور تقریبی بسته به نیاز شخص از هر ۳ الی ۵ واحد فولیکولی موجود در بانک مو یکی خارج می شود، از برخی جهات روش کاشت موی FTT مانند روش FUT است، یعنی با بوجود آوردن شکاف های ریز این گرافت ها کاشته می شوند، لازم بذکر است این تکنیک به تنهائی (در روش غیر ترکیبی) معمولاًدر افرادی توصیه می شود که ناحیه کاشت موی محدود و کوچکی دارند و یا کاشت مو در قسمتهای محدودی مثل ابرو ، صورت و محل زخمهای قدیمی باشد.

بهترین روش کاشت مو,پزشک متخصص کاشت مو در مشهد

بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

با هر روشی که کاشت مو انجام شود برای دو تا سه هفته موهای کاشته شده رشد می کنند که این مطلب نشان دهنده گرفتن موهای پیوندزده شده است. سپس موها وارد فاز استراحت شده و می ریزند؛ البته ریشه مو سالم و زنده است. رشد مجدد موها پس از سه تا چهار ماه آغاز شده و حدود سه ماه دیگر طول می کشد (یعنی در مجموع شش ماه) تا موها کاملا رشد کنند و مجددا سه ماه دیگر زمان لازم است تا موهایی که درآمده اند، کاملا شبیه موهای طبیعی شوند. در این زمان اگر همه فاکتورها رعایت شده و کار به صورت حرفه انجام شده باشد، ارگچه تراکم موهای کاشته شده کمتر از تراکم طبیعی است ولی نمای منطقه کاشت کاملا عادی است و هیچکس متوجه کاشت مو در فرد نخواهد شد.

معمولا چند جلسه کاشت مو نتیجه قابل قبولی ایجاد می کند؟

در اکثر افراد یک یا دو جلسه و در هر جلسه بسته به روش انجام شده (میکروسرجری FUT یا روش غیرجراحی FIT) تعداد ۵ هزار تا ۱۰ هزار تار مو کاشته می شود.

آیا موهای کاشته شده را می توان بلند کرد؟ اصلا از لحاظ حجمی به صورت موهای پرپشت خواهد بود یا فقط جنبه پوشانندگی پوست سر را دارد؟

البته که می توان موهای کاشته شده را بلند کرد و حالت داد؛ هرچند که نتیجه عمل به عوامل زیادی ازجمله وسعت منطقه کم مو، تعداد گرافت های کاشته شده، رنگ، ضخامت موها و تکنیک کاشت موها بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.